Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nederlandtalige Documentatie  (gelezen 2562 keer)

perika

  • Gast
Nederlandtalige Documentatie
« Gepost op: 2007/10/07, 18:10:23 »
Hallo, ik heb 'n opmerking/toevoeging over de Installatiehandleiding/alternate.
Bij het aanmaken van de root partitie staat de bootable flag op uit, moet die niet op äan"staan? en hoe maak ik dat duidelijk aan het Documentatieteam?

Groetjes Perika

Offline siegi

  • Lid
Nederlandtalige Documentatie
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/07, 18:39:28 »
Volgens mij maken de bootable flags niet uit omdat, grub de bootloader van linux zich installeert in de mbr van de harde schrijf (master boot record).  Bij het opstarten van de harde schijf gaat hij daar als eerste naar kijken en dan pas naar de bootable flags.
En ik dacht dat pjotr123 nu eigenlijk hoofd van het documentatie team was.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Nederlandtalige Documentatie
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/07, 19:55:07 »
Dit is zeker de goede plek om correcties en aanvullingen te plaatsen :)

Het maakt niet uit of de boot flag aan of uit staat. Bij het installeren van grub wordt de boot flag automatisch gezet.
Misschien is het wel correcter om de boot flag zelf te zetten, maar zonder werkt het ook prima.
Bij een goed geïnstalleerd systeem staat de boot flag op de root partitie aan.

Bij het maken van een nieuwe handleiding voor Gutsy zal ik er rekening mee houden.

Offline siegi

  • Lid
Nederlandtalige Documentatie
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/07, 20:13:42 »
Citaat van: Johanvd
Dit is zeker de goede plek om correcties en aanvullingen te plaatsen :)

Het maakt niet uit of de boot flag aan of uit staat. Bij het installeren van grub wordt de boot flag automatisch gezet.
Misschien is het wel correcter om de boot flag zelf te zetten, maar zonder werkt het ook prima.
Bij een goed geïnstalleerd systeem staat de boot flag op de root partitie aan.

Bij het maken van een nieuwe handleiding voor Gutsy zal ik er rekening mee houden.
Ben je daar wel zeker van volgens mij heeft het totaal niets met die bootflag te maken, word ook niet aangepast bij in de installatie.  
Bij mij staat de boot flag nog altijd op de windows partitie.  
Maar doordat grub standaard in de mbr geinstalleerd krijg je grub te zien die standaard linux opstart.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Nederlandtalige Documentatie
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/07, 20:39:59 »
Bij mijn systemen die alleen Ubuntu draaien (geen dual boot) staat de boot flag aan op de root partitie.
Op de laptop (dual boot) staat de boot flag inderdaad op de NTFS partitie van Windows.

De handleiding klopt dus gewoon. :)