Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met Firefox sinds laatste update  (gelezen 834 keer)

Probleem met Firefox sinds laatste update
« Gepost op: 2015/12/31, 22:04:13 »
Dag, iedereen,

Ik weet niet of mijn probleem hier thuishoort.. Desnoods verplaatsen jullie het dan maar!
Sinds de laatste update van Ubuntu 14.04 LTS op mijn pc heb ik een probleem met de website van ..Wikipedia (wie had dàt gedacht?). Het is namelijk zo dat mijn Firefox-browser vaak crasht als ik vanuit een zoekresultaat, bekomen met Google, die een pagina van Wikipedia aangeeft, in Firefox op die pagina wil terechtkomen! En tot dusverre is Wikipedia de enige instantie die deze kuren vertoont!
Zijn er hier nog mensen met dit probleem? En hebben ze daar al een oplossing voor gevonden? Het crashrapport wordt steeds netjes doorgegeven maar een verandering van dit fenomeen heb ik nog niet waargenomen.

Norbert

(Overigens: prettige Eindejaarsfeesten voor iedereen, hier!  8-) )

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Probleem met Firefox sinds laatste update
« Reactie #1 Gepost op: 2016/01/01, 10:56:47 »
Maak een nieuwe gebruiker aan, log in als die nieuwe gebruiker, verander niks aan de Firefox in dat nieuwe account maar start Firefox volledig ongewijzigd. Is het probleem er ook in die schone Firefox?

Offline MKe

  • Lid
Re: Probleem met Firefox sinds laatste update
« Reactie #2 Gepost op: 2016/01/01, 11:49:58 »
Makkelijker is om de .mozilla folder in de home map te hernoemen naar bijvoorbeeld mozillaold en firefox te starten.

Om op je vraag terug te komen, nee, ik heb geen probleem met firefox, ik verwacht dat het dus iets met je configuratie is (addons?).

Offline Henkp

  • Lid
Re: Probleem met Firefox sinds laatste update
« Reactie #3 Gepost op: 2016/01/01, 12:38:05 »
Ik zelf heb in Firefox, bij de instellingen, de (Hardwareversnelling) uit moeten zetten.
Daar ik regelmatig een bevroren scherm had, een keer of 4 per dag. Ongeacht welke Site ik bezocht.

Re: Probleem met Firefox sinds laatste update
« Reactie #4 Gepost op: 2016/01/01, 17:30:45 »
Hardwareversnelling uitschakelen lost niets op.
@Pjotr: welk soort account moet ik instellen? Een standaardaccount of een beheerdersaccount?
Opmerking:  ik vind het wel heel merkwaardig dat, als ik voorbereidend eens inlog op de Engelse Wikipedia (wat in dit geval helemaal niet mislukt) ik nadien ook geen crashes meer heb op de Nederlandse Wikipedia!! Ook als ik vanuit de Engelse Wikipedia verbind naar de Nederlandse is er eveneens plots geen verder probleem meer!.. Eénmaal die handeling uitvoeren is voldoende en dan mag ik verder de nl.wikipedia openen en sluiten zoveel ik wil en daarvoor  hoef ik de en.wikipedia niet eens te laten openstaan.

Norbert

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Probleem met Firefox sinds laatste update
« Reactie #5 Gepost op: 2016/01/01, 18:01:37 »
Wat is je videokaart ? sommige oudere ATI en Intell chips leveren problemen op met de werking van Firefox en gebruikte hardware versnelling.

Zoek in het forum naar "RenderAccel"
Zet deze dan op "off"
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Probleem met Firefox sinds laatste update
« Reactie #6 Gepost op: 2016/01/01, 18:05:18 »
@Pjotr: welk soort account moet ik instellen? Een standaardaccount of een beheerdersaccount?
Maakt niks uit; het gaat om de schone Firefox.

Re: Probleem met Firefox sinds laatste update
« Reactie #7 Gepost op: 2016/01/01, 18:19:36 »
Ik denk dat ik mijn probleem zelf heb kunnen oplossen, geachte forumleden.
Ik had namelijk bij de nl.wikipedia een gebruikersaccount en die was afgezet. Ik heb mij terug bij Wikipedia aangemeld en de optie "aangemeld blijven" aangevinkt. Ik heb nu geen problemen meer!
Als iemand me dit kan uitleggen, dan verneem ik het graag.
Ik laat dit artikel nog enige daagjes openstaan om te zien of mijn probleem niet terugkomt.

Norbert

Frederik

  • Gast
Re: Probleem met Firefox sinds laatste update
« Reactie #8 Gepost op: 2016/01/01, 19:28:21 »
Met enige regelmaat log ik in bij de Wikipedia en ben ik ik dit probleem niet eerder tegengekomen (ook niet van gehoord), maar of je nu wel of niet inlogt zou voor de werking van Firefox niet mogen uitmaken. Nu dat in uw geval wel zo is, is de meest waarschijnlijke oorzaak dat bestanden in de cache map van Firefox niet goed zijn binnen gekomen op de computer of zijn omgevallen. Het opschonen van de cache lost dergelijke problemen vrijwel gelijk op.

Re: Probleem met Firefox sinds laatste update
« Reactie #9 Gepost op: 2016/01/01, 20:56:29 »
@Frederik:

De 'cache', dit is de 'webinhoudsbuffer', nietwaar? Welnu, ik heb die eens geledigd en ik heb me terzelfdertijd afgemeld bij nl.Wikipedia en Firefox herstart.. Terstond crashte Firefox opnieuw bij het oproepen van de pagina van nl.wikipedia!! Ik heb me eerst wéér moeten aanmelden bij nl.Wikipedia (via en.Wikipedia) om die crashes ongedaan te krijgen (mèt de optie 'Aangemeld blijven' aangevinkt). Nu opnieuw geen problemen meer!!

Norbert

Frederik

  • Gast
Re: Probleem met Firefox sinds laatste update
« Reactie #10 Gepost op: 2016/01/01, 21:57:41 »
Wat er dan overblijft is een beschadigd profiel waardoor login sessies niet goed verlopen, volg dan het advies van Pjotr op door met een schone Firefox opnieuw te beginnen.

Offline MKe

  • Lid
Re: Probleem met Firefox sinds laatste update
« Reactie #11 Gepost op: 2016/01/02, 16:23:47 »
Toch is het dan beter om de .mozilla folder in je home te verplaatsen of te verwijderen. Een nieuw account aanmaken is nogal drastisch voor zoiets kleins.

Re: Probleem met Firefox sinds laatste update
« Reactie #12 Gepost op: 2016/01/04, 19:45:23 »
Ik hou het voor bekeken! Ik heb géén problemen meer met nl.wikipedia en ook niet met andere websites i.v.m. crashes. Opgelost zal mijn probleem wellicht niet zijn maar ik kan er gelukkig oud mee worden zoals het nù  is.. ! Daarom sluit ik dit artikel ook af met 'opgelost'.

Norbert

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Probleem met Firefox sinds laatste update
« Reactie #13 Gepost op: 2016/01/04, 23:47:02 »
Toch is het dan beter om de .mozilla folder in je home te verplaatsen of te verwijderen. Een nieuw account aanmaken is nogal drastisch voor zoiets kleins.
Dat nieuwe account was alleen bedoeld voor testdoeleinden, dus om het probleemveld in te perken. Niet als blijvende oplossing, maar om gerichter te kunnen "opereren" in het oorspronkelijke gebruikersaccount.  :)