Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hoe maak ik een lijst van objecten aan in de taal python?  (gelezen 860 keer)

Offline bart85

  • Lid
hoe maak ik een lijst van objecten aan in de taal python?
« Gepost op: 2014/02/27, 11:03:32 »
Dit is mijn python code met een error:
class player:
          name = ''
          R = 0
          k = 50

b = []
b.append(player())
Het probleem zit hem in het toevoegen van lijst b waarvan alle items van het type player (de class die is gedefinieerd) moeten zijn.

In Delphi Pascal ging dat heel anders. Dat is dan ook geen script taal. Pascal maakt gebruik van records en pointers.
« Laatst bewerkt op: 2014/02/27, 11:21:21 door bartveurink »
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline bart85

  • Lid
Re: hoe maak ik een lijst van objecten aan in de taal python?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/27, 11:20:40 »
Dit is mijn python code met een error:
class player:
          name = ''
          R = 0
          k = 50

b = []
b.append(player())
Het probleem zit hem in het toevoegen van lijst b waarvan alle items van het type player (de class die is gedefinieerd) moeten zijn.

In Delphi Pascal ging dat heel anders. Dat is dan ook geen script taal. Pascal maakt gebruik van records en pointers.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Re: hoe maak ik een lijst van objecten aan in de taal python?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/27, 13:02:14 »
Ik zie geen enkel probleem. Wat is de foutmelding?

Offline bart85

  • Lid
Re: hoe maak ik een lijst van objecten aan in de taal python?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/27, 18:18:53 »
Het probleem is opgelost. Ik heb het gwijzigd naar:
class player(object):
def __init__(self, name=None, R=0,k=50):
self.name = name
self.R = R
self.k = k

b = []
b.append(player('bart', 1000, 50))
« Laatst bewerkt op: 2014/02/27, 18:29:19 door bartveurink »
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.