Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printer niet herkend door laptop  (gelezen 969 keer)

Printer niet herkend door laptop
« Gepost op: 2016/10/20, 11:52:29 »
ik zag geen printer subject in het forum. Ben al sinds 9 uur bezig met mijn Brother printer . In de printer zelf heb ik de SSID en het wachtwoord aangepast via de  Set Up Wizard. Mijn printer print niet, zegt dat deze niet is aangesloten. Ik weet niet wat ik verkeerd doe. Heeft iemand enig idee?

Frederik

  • Gast
Re: Printer niet herkend door laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2016/10/20, 13:58:01 »
Als je de hier beschreven procedure goed opvolgt heb je na afloop een werkende printer :)
https://sites.google.com/site/computertip/5

Re: Printer niet herkend door laptop
« Reactie #2 Gepost op: 2016/10/20, 17:23:54 »
"Waiting for the printer to become available" zegt ie nu ???? Hij print nog steeds niet. Ik heb wel inktpatronen en testpaginas uit de printer zelf geprint. BEtekent dit dat ik SSID en wachtwoord wer op nieuw moet invoeren?

Re: Printer niet herkend door laptop
« Reactie #3 Gepost op: 2016/10/20, 17:41:40 »
de laptop heeft een USB stick die met de WIFI verbinding maakt. De printer is gewoon met een stekker in het stopcontact aangesloten ZONDER usb. Dit is dan toch een netwerkprinter? Waarom print hij nu dan niet?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Printer niet herkend door laptop
« Reactie #4 Gepost op: 2016/10/20, 17:48:41 »
Installeer 'm eerst eens terwijl-ie verbonden is met de USB-kabel, op de manier zoals beschreven in het bericht van Frederik.

Trek daarna de kabel los en probeer opnieuw draadloos te verbinden.

Re: Printer niet herkend door laptop
« Reactie #5 Gepost op: 2016/10/20, 17:53:00 »
de usb in de laptop maakt verbinding met de router. De printer heeft maar 1 kabel, de stekker in het stopcontact. als ik die er uit haal is de hele printer uit dus i k begrijp niet wat je bedoelt

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Printer niet herkend door laptop
« Reactie #6 Gepost op: 2016/10/20, 17:56:20 »
Rechtstreekse USB-verbinding tussen computer en printer. Geen router ertussen.

Re: Printer niet herkend door laptop
« Reactie #7 Gepost op: 2016/10/20, 17:58:29 »
de router kan ik niet weghalen, of uit zetten, daar zit  de DNS kabel in van KPN!!!!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Printer niet herkend door laptop
« Reactie #8 Gepost op: 2016/10/20, 18:00:48 »
Zet je printer naast je laptop. Verbind je printer met een USB-kabeltje aan je laptop.