Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 2e HD mounten  (gelezen 6501 keer)

Offline jw

  • Lid
Re: 2e HD mounten
« Reactie #25 Gepost op: 2009/08/11, 19:34:03 »
Ok met deze info ga ik weer aan de slag. Uit Fstab 2e hd weer geleegd want opstarten ging niet zonder extra stappen.

Toch jammer dat een simpele usb schijf zo ingewikkeld gemount moet worden. Ik heb liever geen updatemeldingen (experimenteel in 9.04) en makkelijkere usb schijf en camera mount opties. De nikon D90 koppelt ook erg rommelig, soms wel dan niet.

Offline jw

  • Lid
Re: 2e HD mounten
« Reactie #26 Gepost op: 2009/08/19, 18:49:53 »
Ik heb gedaan:

sudo gedit /etc/fstab

toegevoegd: (na opvragen uuid)

# /dev/sdb1
UUID=c960349a-3844-48a5-972a-6e06c2fe7bde /mnt/data ext3 defaults 0 2

Opslaan en afsluiten gedit. Dan:  sudo mkdir /mnt/data

Ook andere fora afgestruind en die instructies gedaan.

Wat mij opvalt is dat ext3 niet ingevoord kan, krijg dan als waarschuwing: Achterhaald NFS-bestandshandvat

Toen heb ik geprobeert de schijf nieuw te formatteren in gparted. Dit lukt niet gparted pakt alleen de vaste schijf.
Raar want even ervoor lukte het wel. Ook de usb aankoppeling aansluiting naar mijn D90 camera gaat heel wisselend soms snel, meestal erg langzaam/moeizaam. Ik heb een kaartlezer in de pc zitten misschien geeft die de problemen.
« Laatst bewerkt op: 2009/08/19, 18:56:57 door jw »

Offline jw

  • Lid
Re: 2e HD mounten
« Reactie #27 Gepost op: 2009/08/19, 19:56:54 »
He he eindelijk na 20x schijven scannen pakte gparted de sdb schijf. Nu heb ik m geformatteerd naar fat32, in de hoop dat Vfat wel geaccepteerd wordt in terminal.

Maarrrr; ik zie een foutmelding in gparted. Hij ziet de sdb schijf maar geeft een uitroepteken erbij er is iets niet in orde. Bij r muisknop: could not read first FAT sector.

Heb ik weer.