Aan de keukentafel was het inderdaad een stuk gemoedelijker communiceren.
Leuk om jullie IRL (jaja. ik leer al wat jargon) te ontmoeten. Wutnubu, dank voor het uitnodigen van ons in jullie huis, en je cullinaire activiteiten worden gewaardeerd.
Even kort wat puntjes in iets meer detail aanstippen:
- Doel van dit gebeuren moet zijn om het aanvangen van een goed georganiseerde install party zo laagdrempelig mogelijk te maken middels een goede ondersteuning en overdracht van ervaring en documenten.
Hiertoe kwamen er twee dingen op tafel waar behoefte aan kan zijn:
- Een wiki waarin een aantal hoofdtaken worden onderscheiden waaraan de verschillende documenten, tips, knelpunten e.d. kunnen worden gekoppeld. Dit geeft overzicht, en maakt het makkelijker om bij meerdere organisatoren tot een taakverdeling te komen.
- Een install party ondersteuningsteam. Het doel hiervan is het bieden van makkelijk toegankelijke ondersteuning door ervaren organisatoren en 'ingewijden' in de Ubuntu-open-source wereld (en hun netwerk) aan minder ervaren organisatoren en nieuwkomers die behoefte aan toegankelijke ondersteuning hebben. Daarnaast kan dit team taken op zich nemen die voor alle install parties nodig zijn. Hierbij wellicht gedacht worden aan het regelen van cd's, het maken en verspreiden van een landelijk persbericht, het contacteren van mogelijke sprekers, (landelijke) sponsoring, het organiseren van een communicatieplatform zodat de verschillende party-organisatoren elkaar makkelijk kunnen bereiken, en misschien zelfs het gezamelijk uitvoeren van eventueel drukwerk voor de verschillende parties.
een vraag:
Het klinkt leuk, het doorgeven van kennis e.d. maar praktisch gezien gaat het dan bijvoorbeeld over gegevens van sponsoren, vrijwilligers e.d. Is een wiki niet te toegankelijk om dit soort informatie in vast te leggen? Of is het mogelijk in een wiki om de toegankelijkheid van bepaalde documenten te beperken?
groet,
Thomas.