Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Letters kloppen niet  (gelezen 621 keer)

Offline wijnd

  • Lid
Letters kloppen niet
« Gepost op: 2012/10/24, 16:57:52 »
Ik heb zojuist ubuntu 12.08 (32 bit) op een redelijk nieuwe pc geinstalleerd. De letters kloppen niet. Hebben meer mensen dit probleem gehad en zo ja, wat doe je er aan?

« Laatst bewerkt op: 2012/10/24, 17:18:42 door wijnd »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Letters kloppen niet
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/24, 17:27:34 »
Het kan aan mij liggen, maar ik zie het probleem niet op die schermafdruk. Wat klopt er precies niet aan de letters?

Offline RikRik

  • Lid
Re: Letters kloppen niet
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/24, 17:30:20 »
Ik zie de storing in de letterweergave wel, volgens mij een videokaart driver probleem.

Re: Letters kloppen niet
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/24, 18:14:21 »
Het kan aan mij liggen, maar ik zie het probleem niet op die schermafdruk. Wat klopt er precies niet aan de letters?
Er vallen categorieën en titels weg in het softwarecenter  ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Letters kloppen niet
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/24, 18:24:54 »
Het kan aan mij liggen, maar ik zie het probleem niet op die schermafdruk. Wat klopt er precies niet aan de letters?
Er vallen categorieën en titels weg in het softwarecenter  ;)
Inderdaad, nu je het zegt.....  :P

Heb zoiets ook weleens meegemaakt op een netboekje met een bescheiden Intel-videokaartje. De tekst op de pagina een beetje verschuiven, was doorgaans voldoende om de weergave weer goed te krijgen.

Ook een Intel-kaartje? Probeer dan eens of het helpt, wanneer je de spierballen van dat kaartje wat vergroot, door de hoeveelheid toegewezen RAM-geheugen voor het kaartje, wat te vergroten in het BIOS.

Re: Letters kloppen niet
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/24, 18:51:25 »
Ik had hetzelfde probleem. Na het installeren van de gesloten NVidia videokaart drivers was het opgelost. De opensource nouveau drivers werken namelijk nog niet zo goed met alle (alleen nieuwere?) kaarten.

Offline wijnd

  • Lid
Re: Letters kloppen niet
« Reactie #6 Gepost op: 2012/10/24, 22:25:52 »
Klopt, het verdween na het installeren van de Nvida kaart.