Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution sleutelring?  (gelezen 5074 keer)

MilieuBussie

  • Gast
Evolution sleutelring?
« Gepost op: 2008/05/17, 10:39:23 »
Hallo,

Sind de update naar de nieuwe ubuntu zit ik met het volgende.
Als ik evolution open vraagt hij om een wachtwoord om de standaard sleutelring te openen. Ik heb nog nooit een wachtwoord voor de mail ingesteld. wat te doen. Hij vraagt het alleen op mijn hoofd account, de andere hebben dit probleem niet.

Offline VvdZ

  • Lid
Evolution sleutelring?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/27, 12:25:15 »
Hallo,

Je bent niet de enige, Ik heb dit ook. Bij mij gebeurde het na die KPN/XS4ALL storing van bijna een week. Na de storing had ik 98 updates, en volgens mij zaten er updates bij die al gedaan waren, toch gedaan, en sindsdien krijg ik ook die vraag om de sleutelring. Wel lastig, want dit is de algemene PC die iedereen in huis gebruikt. Geen wachtwoord nodig om te gebruiken, en automatisch inloggen. Alleen nu wordt ik dus door het hele gezin steeds gevraagd om die sleutelring in te vullen. En wil eigenlijk niet iedereen mijn admin wachtwoord geven want dan ben ik waarschijnlijk iedere week bezig met opnieuw installeren. Dus als iemand een oplossing weet, graag....

Victor

Offline Ramana

  • Lid
Evolution sleutelring?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/27, 17:56:17 »
Ja, daar heb ik ook last van. Die sleutelring wil ik kwijt.

Offline Jan E.

  • Lid
Evolution sleutelring?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/27, 21:14:17 »
Idem hier... op twee laptops identiek probleem. Heb geen enkele sleutelring ooit ingevuld en toch wil hij mijn wachtwoord. Overigens alleen bij de eerste keer Evolution starten, nadat het systeem gestart is.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline Dave

  • Lid
Evolution sleutelring?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/28, 22:24:53 »
alle updates opgehaald voor 8.04 en zag er ook 1 van de gnome keyring maar krijg die vraag niet bij mail ophalen in Evolution.
Voor de zekerheid eens herstart, maar nee.
Heb ook nooit wat gedaan met die keyring overigens.

Offline Dirk Tas

  • Lid
Evolution sleutelring?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/27, 21:56:02 »
Citaat van: Dave
alle updates opgehaald voor 8.04 en zag er ook 1 van de gnome keyring maar krijg die vraag niet bij mail ophalen in Evolution.
Voor de zekerheid eens herstart, maar nee.
Heb ook nooit wat gedaan met die keyring overigens.
Het probleem is er nog steeds!! Ik heb het nu ook na het veranderen van m'n password.
Ubuntu User #14670

Offline mcgyver

  • Lid
Evolution sleutelring?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/27, 22:31:37 »
Ik heb ook hetzelfde. Ik kan wel mail ontvangen maar niet versturen. Ook bij mij begonnen na die bewuste updates. Er staat ergens anders al iets over maar dat helpt bij mij niet.

Offline Ed

  • Lid
Evolution sleutelring?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/28, 18:14:55 »
Ik heb dat probleem ook gehad en toen bij Encrypties en Sleutelbossen de sleutel verwijderd, nu staat het op default en werkt het als van ouds.
Zie ook http://forum.ubuntu-nl.org/topic/27695

Gr.Ed

Offline drik

  • Lid
Evolution sleutelring?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/28, 18:57:27 »
@mcgyver
mijn mailaccount heeft 1 ww voor ontvangen en een ander voor versturen
misschien bij jou ook?

Offline drik

  • Lid
Evolution sleutelring?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/28, 19:03:09 »
bij automatische login
ga naar encryptie en sleutelbossen>klik op login>ontgrendelwachtwoord veranderen>oude wachtwoord invullen en bij nieuwe niks invullen
evolution vraagt nu niet meer om ww

ben deze oplossing hier geloof ik ook tegengekomen , weet alleen niet meer waar..