Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Persbericht linux themadag  (gelezen 1642 keer)

Offline basd

  • Lid
Persbericht linux themadag
« Gepost op: 2009/10/21, 09:11:00 »
Lezingen, workshops en rondleidingen tijdens eerste Linux Themadag op zaterdag 31 oktober

Haarlem, 14 oktober 2009 –  Linux gebruikers ontmoeten elkaar tijdens de eerste Linux Themadag op zaterdag 31 oktober, georganiseerd door het Platform Linux van HCC.  Tijdens deze dag kunnen lezingen, workshops en rondleidingen worden gevolgd. Een team van vrijwilligers staat klaar om computers van bezoekers om te toveren in een Ubuntu computer. De Linux Themadag vindt plaats in de Reehorst in Ede.

Ubuntu is een veilig en gebruiksvriendelijk besturingssysteem voor de computer waarbij software voor alle mogelijke taken vrij beschikbaar is. Een virusscanner of anti-spyware  is bij het gebruik van Ubuntu niet meer noodzakelijk. Ubuntu is geheel gratis, ook in de toekomst.
Bezoekers van de Linux ontvangen gratis een installatie cd met de nieuwste versie van Ubuntu.

Lezingen, workshops en een rondleiding
Tijdens de themadag kun je lezingen volgen als Open Source, overheid en burger, Grootschalige inzet van vrije software op school voortgezet onderwijs en Ubuntu - Hoe haalbaar is een open source werkplek?
De Edense internetprovider BIT geeft rondleidingen door haar nieuwste datacentre.
Om verzekerd te zijn van deelname aan een lezing, workshop of  rondleiding worden bezoekers aangeraden om zich van te voren in te schrijven via www.hcc-linux.nl.   

Multiseat computer
Op de HCC Linux Themadag is  een twaalf zits Multiseat computer te bewonderen. Een Multiseat computer is één computer met daarop aangesloten meerdere monitoren en toetsenborden. Zo creëert één computer meerdere werkplekken. Dit levert een besparing in kosten en energieverbruik op.

Ubuntu Release Party
Ubuntu.nl en HCC organiseren op de Linux Themadag een Ubuntu Release Party. De nieuwste versie van het Ubuntu besturingssysteem, Ubuntu 9.10 Karmic Koala,  komt uit en dat wordt gevierd.

De Linux Themadag vindt plaats van 10.00 tot 16.00 uur in Hotel & Congrescentrum de  Reehorst (Bennekomseweg 24 6717 LM Ede).
_____________________________________________________________________
Voor meer informatie over het Platform Linux en de Linux Themadag kunt u contact opnemen met Bas van den Dikkenberg, per telefoon via 06-52 38 48 41, of per e-mail: b.f.v.d.dikkenberg@kader.hcc.nl.

HCC is dé vereniging voor computergebruikers in Nederland. Meer informatie: www.hcc.nl
www.hcc-linux.nl
Met vriendelijke groet,


Bas van den Dikkenberg

Offline basd

  • Lid
Re: Persbericht linux themadag
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/21, 09:11:52 »
Het verspreiden van dit bericht wordt op prijg gestelt.
Met vriendelijke groet,


Bas van den Dikkenberg

Re: Persbericht linux themadag
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/21, 12:39:02 »
Het verspreiden van dit bericht wordt op prijg gestelt.
Wil ik best doen, maar dan haal ik wel eerst de fouten eruit ;)

Citaat
Tijdens de themadag kun je lezingen volgen als Open Source, overheid en burger, Grootschalige inzet van vrije software op school voortgezet onderwijs en Ubuntu - Hoe haalbaar is een open source werkplek?

"Lezingen volgen als" is fout Nederlands in deze context. Je kan een lezing volgens als journalist, Linux liefhebber of geïnteresseerde maar niet als een een onderwerp. Ook klopt het gebruik van hoofdletters niet in deze zin.

Citaat
Bezoekers van de Linux ontvangen gratis een installatie cd met de nieuwste versie van Ubuntu.

Je bent "Themadag" vergeten.

Citaat
twaalf zits Multiseat computer

Twaalfzits is één woord.

Sorry voor het muggenziften maar als je wilt dat dergelijke initiatieven serieus worden genomen dan is een goed opgesteld persbericht in correct Nederlands essentieel.

Re: Persbericht linux themadag
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/21, 13:26:48 »
Heb hem ook op de blog gezet :)
Kubuntu 20.04

Re: Persbericht linux themadag
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/21, 13:27:18 »
Zoals al ergens anders in een topic ios neergezet is Basd dyslectisch.
Nu kan niet iedereen dat weten, maar toch zou je daar eerst eens aan kunnen denken voordat je oordeelt.

Oh en als je dan toch bezig bent, had je het hele bericht even neergezet zonder fouten.
Toch? Was een kleine moeite geweest, je was toch bezig.

ps. het valt verder reuze mee met de taalfouten. Als ik in OO even het document kopieer dan zie ik verder niets aan fouten staan.

Beste femke98, ik vel geen ordeel, ik constateer wat kleine foutjes en geef vervolgens aan wat de algemene consensus is.

Re: Persbericht linux themadag
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/21, 13:32:57 »
In menig online krant (de telegraaf !) staan meer fouten.
Kubuntu 20.04

Re: Persbericht linux themadag
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/21, 13:35:25 »
Ik heb het misschien niet goed geformuleerd inderdaad. Excuses, zal er beter op letten in het vervolg.

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Persbericht linux themadag
« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/21, 16:16:38 »
Bas kan er niets aan doen, maar mensen die dat niet weten hebben daar helaas geen boodschap aan. Het is dus wel belangrijk om het correct te schrijven. Met elkaar komt het goed. Bas, bedankt voor de inhoud, AutoStatic, bedankt voor de correctie.

mvg
Thijs