Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Big Brother komt akelig dichtbij...  (gelezen 9317 keer)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Big Brother komt akelig dichtbij...
« Reactie #75 Gepost op: 2013/12/27, 16:17:35 »
Citaat
In het sprookjesbos waar politici doen wat kiezers willen en wetten en regels opstellen én handhaven wat betreft informatievergaring klopt dit idd. In de werkelijke wereld lappen  inlichtingendiensten aantoonbaar deze wetten aan hun laars en komen er mee weg ook (zie mijn voorgaande berichten in deze draad). 

Wat is het alternatief voor democratie Markba?
Moet de boodschapper (degene die systeemfouten constateert) deze ook zelf oplossen dan? Maakt dat de constateringen minder erg?

Citaat
Winston Churchill:
Citaat
Democracy is the worst form of government except for all those others that have been tried.
Iets met directe democratie, zoals ze in Zwitserland hebben misschien? En als het daar wel werkt, waarom hier dan niet?

Citaat
the best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Precies ja. Omdat je er dan achter komt dat datgene waar de kiezer voor gekozen heeft nooit uitkomt, denk aan de typische strategisch PvdA-stemmer in de hoop de JSF tegen te houden: ijdele hoop, zo is gebleken.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Big Brother komt akelig dichtbij...
« Reactie #76 Gepost op: 2013/12/31, 12:23:58 »
Ik blijf niet snappen waarom men op dit forum constant de NSA aanhaalt. Alsof men bang is om te zeggen dat wij Nederlanders ook afluisteren in de vorm van de AIVD.
Nu zijn ongerichte taps (=alles afluisteren wat langs komt) toegestaan op draadloze verbindingen (satellietverbindingen e.d.). Eerdaags waarschijnlijk mogelijk ook op het internetverkeer via de kabel, zodat alles zal kan worden afgeluisterd.
Daarmee lijkt Nederland dus op weg naar de aanschaf van apparatuur die het ongericht tappen op grote schaal mogelijk maakt, en wetgeving die die praktijken legaal maakt: een van de dingen waarom nu juist de NSA onder vuur ligt.
Je schijf formatteren en Linux installeren maakt niet uit als de hardware een 'backdoor' bevat. Maar ik mag toch aannemen dat dit alleen gericht ingezet wordt tegen personen die wat te verbergen hebben en mijn hardware veilig is (of niet?).
De firmware van meerdere merken harde schijven kan eveneens worden gekraakt, waardoor een backdoor van de NSA aanwezig zou kunnen blijven na het formatteren van de harde schijven. Harde schijven van Western Digital, Seagate, Maxtor en Samsung, de grootste hardwarefabrikanten, zouden zijn getroffen. "Ze hebben ondersteuning voor fat, ntfs, ext3 en ufs"
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Big Brother komt akelig dichtbij...
« Reactie #77 Gepost op: 2013/12/31, 15:22:52 »
Lees je wel wat je citeert, testcees? :) "Ze hebben ondersteuning voor ......." en waar is ext4, iets wat de meeste Linux-distro's standaard gebruiken? Ik zie alleen maar ext3. Ext4 is dus voor zover bekend veilig dus vooralsnog geen hardwarebackdoor mogelijk op moderne Linux.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Big Brother komt akelig dichtbij...
« Reactie #78 Gepost op: 2013/12/31, 19:13:12 »
Lees je wel wat je citeert, testcees? :) "Ze hebben ondersteuning voor ......." en waar is ext4, iets wat de meeste Linux-distro's standaard gebruiken? Ik zie alleen maar ext3. Ext4 is dus voor zover bekend veilig dus vooralsnog geen hardwarebackdoor mogelijk op moderne Linux.

ext4 is een setje extensies voor ext3. je kunt ext4 ook als ext3 en zelfs als ext2 aankoppelen!
ik denk dus dat je beter btrfs en full-disk encriptie kunt gebruiken.

Re: Big Brother komt akelig dichtbij...
« Reactie #79 Gepost op: 2013/12/31, 20:52:37 »
Maar als ext4 zo gelijk is, waarom staat er dan niet dat ext4 ook wordt ondersteund? Neemt niet weg dat ik het wel met je eens ben wat betreft BTRFS+full disk encryption (of ZFS for Linux+full disk encryption).

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Big Brother komt akelig dichtbij...
« Reactie #80 Gepost op: 2014/01/01, 09:55:19 »
ik kon een ext4 drive met deze tool aankoppelen:
http://sourceforge.net/projects/ext2fsd/
Citaat
Features

    ext3
    ext4
    htree index
    uninit_bg

Re: Big Brother komt akelig dichtbij...
« Reactie #81 Gepost op: 2014/02/06, 12:34:33 »
Ik weet niet meer wie het was die zei dat de AIVD haar boekje niet te buiten ging maar het blijkt nu dat het niet de NSA was die de taps hier pleegde maar de AIVD...
http://www.nu.nl/politiek/3693721/nederland-verzamelde-zelf-telefoondata-.html