Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Display probleem  (gelezen 746 keer)

Display probleem
« Gepost op: 2012/06/20, 23:52:24 »
Sinds kort heb ik Ubuntu 12.04 geinstalleerd. Ik ben helemaal nieuw met linux, dus ik ben veel aan het inleren.
Bij de eerste installatie had ik twee monitoiren aan mijn laptop, die ik via display keurig had gescheiden, door de mirror vink uit te zetten. Dat werkte prima. Maar plotseling werkte mijn software center niet meer en heb ik Ubuntu opnieuw geinstalleerd.
Maar nu krijg ik de 2 monitoren niet meer gescheiden. Als ik de mirror knop uitzet en op apply klik krijg ik de volgende fout melding:

GDBus.Error:org.gtk.GDBus.UnmappedGError.Quark._gnome_2drr_2derror_2dquark.Code3: required virtual size does not fit available size: requested=(2880, 900), minimum=(320, 200), maximum=(1600, 1600)

Ik heb de monitor size op beide aangepast, maar dat heeft geen resultaat.

Is er iemand die mij kan wijzen hoe ik dit probleem kan oplossen. Ik heb gegoogled maar dat was zonder resultaat.

Offline inktvis75

  • Lid
    • LinVirt.nl
Re: Display probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/21, 06:42:45 »
- Zijn de monitoren aangesloten tijdens het bootproces ?
- Kijk eens in /etc/X11, staat daar een xorg.conf ?  backup en verwijder die eens ?
- Welke grafische kaart en gebruik je wel / niet proprietary drivers ?
---
 groetjes
  Frederik Vos

Offline inktvis75

  • Lid
    • LinVirt.nl
Re: Display probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/21, 06:44:58 »

GDBus.Error:org.gtk.GDBus.UnmappedGError.Quark._gnome_2drr_2derror_2dquark.Code3: required virtual size does not fit available size: requested=(2880, 900), minimum=(320, 200), maximum=(1600, 1600)
Ik heb gegoogled maar dat was zonder resultaat.

Googlen eens proberen met: "xorg required virtual size does not fit available size"
---
 groetjes
  Frederik Vos

Re: Display probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/23, 22:28:44 »
Beste Frederik,

bedankt voor de aanwijzingen.
Ik draai Ubuntu als enige OS op een Acer 7535G. Met AMD Turion X2 64 processor en ATI radeon grafische kaart.
Ik heb geprobeerd xorg.conf te verwijderen, maar dat is me niet gelukt, want xorg.conf is read only en ik weet niet hoe ik dat kan veranderen.
Ik ben de enige user, heb geprobeerd met su en sudo om de file te removen, maar dat lukt ook niet.
Ik hoop dat je nog wat ander aanwijzingen voor me hebt om dit probleem op te lossen.

mvg

Rob van der Sloot

Offline jan11000

  • Lid
Re: Display probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/24, 08:39:20 »
Met
gksudo nautilus
in de terminal, kun je alles verwijderen. Maar verander liever de naam naar xorg.backup, dan heb je een copie om terug te zetten.

Met sudo of gksudo(grafische programma's) kun je alle software als admin starten, en alles wijzigen.