Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Rummicub spelen in Ubuntu 11.04  (gelezen 1673 keer)

Rummicub spelen in Ubuntu 11.04
« Gepost op: 2011/12/14, 11:34:53 »
Hallo,

ik speel heel graag rummicub. Er is een onderwerp al eens geweest daarover maar die link werkt niet meer die daar in voorkomt: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/rummikub-in-linux/msg325454/#msg325454 Weet iemand of het mogelijk is om rummucib te spelen in ubuntu 11.04?

Alvast bedankt.

Groetjes,

Els

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Rummicub spelen in Ubuntu 11.04
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/14, 11:41:21 »

Re: Rummicub spelen in Ubuntu 11.04
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/14, 12:06:16 »
Bedankt maar het lukt niet. Ik weet niet wat ik verkeerd doe, ik weet wel dat ik gigantisch zit te knoeien. Nadat ik dat heb gedownload heb ik geen idee wat ik moet doen om het spel aan de praat te krijgen. Er staat in de uitleg ervan: Zorg dat het bestand Rummi7/Rummi.jar uitvoerbaar (executable) is. Hoe moet ik dat doen? Ik heb het bestand op mijn bureaublad staan en eens gekeken bij Eigenschappen- Rechten
Daar staat: "Uitvoeren van bestand toestaan". Moet daar wel of geen streepje voor staan?
Je zou Java nodig hebben om het spel te spelen, alleen heb ik geen idee of dat er op staan. Ik probeerde de uitleg te volgen van hoe ik java moet installeren, die 2 dingen daarvoor gedownload en al direct met de eerste regel in de terminal kom ik in de problemen.

Kan iemand een stap voor stap uitleg geven hoe ik Rummicub kan laten werken? Ik ben niet zo bekend met terminalopdrachten en dingen downloaden in Ubuntu. Alvast vriendelijk bedankt.

Re: Rummicub spelen in Ubuntu 11.04
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/14, 12:33:57 »
Heb het even getest in Ubuntu 10.04 en hier werkt het zo (geen gerommel met Java installeren hoor)

1. Download dat bestandje Rummi7.zip van de site die ThomasN noemt
2. Pak het ergens uit in je homemap. Ik heb m staan onder Downloads en daar gewoon uitgepakt als Rummi7 (dubbelklikken op het zipje en dan "extract", verder niets)
3. Open de terminal:
3a typ cd ~/Downloads/Rummi7 enter
3b typ java -jar Rummi.jar enter
3c het zou nu moeten starten.


Re: Rummicub spelen in Ubuntu 11.04
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/14, 12:55:32 »
Na wat knoeien is het dan toch gelukt. Dat is de versie van het spel waarbij je een probeerperiode hebt van enkele dagen een uur lang gratis te spelen, is het niet?

Moet ik dat altijd openen door die 2 zinnen in de terminal te plakken?

Re: Rummicub spelen in Ubuntu 11.04
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/14, 13:04:09 »
Het kan ook in 1 zin ;) van overal in de terminal "java -jar ~/Downloads/Rummi7/Rummi.jar" Kan vast ook beter maar op de een of andere manier start ie bij mij alleen op in de terminal, niet als ik er een snelstarter van maak...

Tja het is een trialversie inderdaad. Ik heb m ook alleen maar getest om jou te helpen zelf heb ik er geen interesse in ;) Digitale Rummikub is niet mijn 'kub of tea'. Als je een beter (gratis) spel wil zul je verder moeten zoeken.

Owja nog een tip: Wil je van het programma af? Je kan het uitgepakte mapje en de zip gewoon weggooien. Daarnaast heeft het programma in je homefolder een map genaamd .rummi aangemaakt. Die kun je ook naar de prullenbak verwijzen.



« Laatst bewerkt op: 2011/12/14, 13:21:58 door erik1984 »