Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe versie van ubuntu Tweak is uit voor Ocelot !  (gelezen 4961 keer)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Nieuwe versie van ubuntu Tweak is uit voor Ocelot !
« Reactie #25 Gepost op: 2011/12/25, 17:44:43 »
RIkRik: Zie je vraag nu pas, maar al die .deb kunnen weg ja. Je hebt het al met het terminal commando gedaan, maar met Tweak kan het dus ook.

Janitor is gevaarlijker omdat die voor beginners onveilig zou zijn en dingen echt kan verprutsen, terwijl Ubuntu Tweak bij normaal gebruik dit niet doet.

In Ubuntu tweak zit janitor ingebakken, ik ben er van overtuigd dat janitor in Ubuntu tweak! Ubuntu niet kan verprutsen, sterker nog, de schoonmaakoptie in Ubuntu tweak is voor een onervaren gebruiker veel veiliger dan in synaptic. Ubuntu tweak doet hetzelfde als de genoemde Sudo-opdrachten die o.a. Ron beschreef.
Janitor had vroeger een slechte naam, maar in Ubuntu tweak kan er niets mis gaan.

Re: Nieuwe versie van ubuntu Tweak is uit voor Ocelot !
« Reactie #26 Gepost op: 2011/12/25, 19:23:34 »
De janitor in Ubuntu Tweak is niet dezelfde als Computer Janitor (Computer Schoonmaak in het nederlands). Ubuntu Tweak maakt enkel de punten schoon die ik op de vorige pagina van dit topic heb opgenoemd, terwijl Computer Janitor veel meer doet, zoals bestanden/rechten controleren en aanpassen/verwijderen.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Nieuwe versie van ubuntu Tweak is uit voor Ocelot !
« Reactie #27 Gepost op: 2011/12/25, 19:30:05 »
Dit bedoel ik ook Nunslaughter, toch vind men dat janitor in Ubuntu tweak niet geschikt is voor beginners.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Nieuwe versie van ubuntu Tweak is uit voor Ocelot !
« Reactie #28 Gepost op: 2011/12/25, 22:42:17 »
Citaat
Nou, ik bedoel de op zich zelf staande janitor hoor en niet die nu in Tweak schijnt te zitten.
Duidelijk  :)