Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST) Fomat mini SD  (gelezen 1566 keer)

Offline Panpan

  • Lid
(OPGELOST) Fomat mini SD
« Gepost op: 2012/05/20, 04:56:06 »
Hi,
Ik heb een mini SD kaart waarop muziek stond. Ook staat er een recycle folder op.
Ik heb de mp3 files naar de prullenbak op mijn DESKTOP weten te slepen.
Als ik dan vervolgens naar mijn DESKTOP prullenbak ga staan daar de mp3 files netjes in MAAR......er is nu een icoon met een slot bijgekomen op elke mp3 file icoon.
De files re-store-ren gaat wel. Overigens komen ze dan in de recycle bin op de Mini SD kaart terecht.
Ik heb ze waarschijnlijk dus eerst van de mini SD kaart naar de recycle folder op de mini SD kaart gesleept en vervolgens naar mijn DESKTOP prullenbak???
De DESKTOP prullenbak legen gaat niet, en de mini SD kaart geeft aan NIET LEEG te zijn.
Hoe lost ik dit probleem op?

Zie handtekening voor mijn OS en laptop specs svp.
Gr.
Pan
« Laatst bewerkt op: 2012/07/01, 07:37:37 door Panpan »
Ik kan niet bij sites.google.com computertips wegens mijn locatie in China zonder VPN. Compaq Presario M2000 standaard met 1 uitzondering: 750 Mb
Xubuntu 12.04 LTS i386 32 bits

Re: Fomat mini SD
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/20, 08:20:07 »
Pan,

Blijkbaar zijn de mp3 bestanden van iemand ´anders´ kwa rechten.
Open de terminal.
Hierin type je:
gksu nautilus
Het zal om uw paswoors vragen.
Hierna heb je Nautilus (verkerner) met root-rechten.
Hiermee zal het wel mogenlijk zijn om de bestanden definitief te verwijderen.
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Offline Panpan

  • Lid
Re: Fomat mini SD
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/26, 11:38:30 »
Hi,
Met je code gksu nautilus kom ik hier terug op de opening regel van mijn terminal.
Is dat ook de bedoeling? Hoe moet ik nu verder handelen? Ik heb geen verstand van rootrechten.

Gr.
Pan

Ik kan niet bij sites.google.com computertips wegens mijn locatie in China zonder VPN. Compaq Presario M2000 standaard met 1 uitzondering: 750 Mb
Xubuntu 12.04 LTS i386 32 bits

Re: Fomat mini SD
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/27, 12:13:04 »
Hi,
Met je code gksu nautilus kom ik hier terug op de opening regel van mijn terminal.
Is dat ook de bedoeling? Hoe moet ik nu verder handelen? Ik heb geen verstand van rootrechten.

Gr.
Pan

Pan met die opdracht wordt nautilus (de verkenner) geopend met rootrechten.
Nu kan je met nautilus naar die bestanden gaan, navigeren, en verwijderen.
De terminal zal blijven 'draaien', maar daarin moet je niet werken.
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Offline Panpan

  • Lid
Re: Fomat mini SD
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/31, 08:21:19 »
Hi,
ik lijk het niet helemaal te begrijpen tav de nautilus. Wat ik heb gedaan is het volgende: de terminal openen, de nautilus code ingeven. Daarna vraag Xubuntu om mijn wachtwoord. Vervolgens geef ik het wachtwoord, daarna sluit ik de mini SD card op mijn computer aan.
De mini SD kaart wordt ingelezen maar de bestanden kunnen helaas niet worden verwijderd; unable to trash file input/output error.
Ik probeer dit overigens met de file manager
Ook heb ik deze volgorde geprobeerd: Mini SD kaart aansluiten, laten inlezen en dan de terminal openen en de gksu nautilus code ingeven. Met helaas hetzelfde resultaat.
Doe ik de dingen verkeerd? Zou ik het niet met de file manager behoren te doen?

Hoe nu verder?

Gr.
Pan

Ik kan niet bij sites.google.com computertips wegens mijn locatie in China zonder VPN. Compaq Presario M2000 standaard met 1 uitzondering: 750 Mb
Xubuntu 12.04 LTS i386 32 bits

Online vanadium

  • Lid
Re: Fomat mini SD
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/31, 17:41:29 »
Dat zal wellicht een Xubuntu bug zijn. Je gewiste bestand zou in de trash van de minidisk moeten terechtkomen. En natuurlijk zouden ook de rechten niet mogen veranderen.

In Xubuntu heb je standaard niet nautilus, maar een andere bestandsbeheerder.

Je foutmelding "unable to trash file input/output error" zou evenwel kunnen wijzen op een hardwareprobleem met de sd kaart.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Fomat mini SD
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/31, 19:54:35 »
In Xubuntu zou het commando:
gksu thunar
moeten zijn.......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Panpan

  • Lid
Re: Fomat mini SD
« Reactie #7 Gepost op: 2012/06/10, 13:44:00 »
Hi,
Ron gksu thunar werkt; daarmee kom ik in de root account.
Maar.......................................ik kan de mini SD kaart niet vinden. Er is in de directory ROOT zijn geen mappen en bestanden te zien en in de directory FILE SYSTEM een heleboel mappen maar de mini SD kaart lijkt daar ook niet aanwezig.
Wat nu?
Gr.
Pan
Ik kan niet bij sites.google.com computertips wegens mijn locatie in China zonder VPN. Compaq Presario M2000 standaard met 1 uitzondering: 750 Mb
Xubuntu 12.04 LTS i386 32 bits

Re: Fomat mini SD
« Reactie #8 Gepost op: 2012/06/10, 13:47:03 »
Staat waarschijnlijk onder /media

Offline Panpan

  • Lid
Re: Fomat mini SD
« Reactie #9 Gepost op: 2012/06/10, 13:59:50 »
Hi
Ja staat onder media maar als ik de bestanden en of mappen selecteer krijg ik met de rechter muis klik geen optie  DELETE.
Noch kan ik met SHIFT + DEL de bestanden verwijderen.
Wat nu?

Gr.
Pan
Ik kan niet bij sites.google.com computertips wegens mijn locatie in China zonder VPN. Compaq Presario M2000 standaard met 1 uitzondering: 750 Mb
Xubuntu 12.04 LTS i386 32 bits

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Fomat mini SD
« Reactie #10 Gepost op: 2012/06/17, 08:19:07 »
Als je echt die SD-kaart puur leeg wil maken kan je de kaart ook formatteren via Gparted.