Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internet valt weg bij downloaden (bedraad)  (gelezen 2787 keer)

Offline DavidM

  • Lid
Internet valt weg bij downloaden (bedraad)
« Gepost op: 2009/07/03, 12:17:26 »
Ik heb dit probleem probleem al sinds ik Ubuntu 9.04 heb geinstalleerd. Internetten gaat prima, maar zodra ik data download (update, youtube, installatie programma's) valt internet uit, en gaat na 30 sec weer aan.

Tot nu toe was dit geen probleem, maar om alles op Ubuntu te kunnen doen wat ik wil doen, moet ik een aantal grote bestanden downloaden, wat nu gewoon niet gaat.

Ik ben trouwens direct op het internet aangesloten, maar ik woon in een studentencomplex. In windows viel mijn internet nooit uit, maar kreeg ik soms een melding "nieuw netwerk gedetecteerd", waardoor ik uiteindelijk 25 netwerk verbindingen had staan.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, mijn computer moet ivm werk namelijk echt goed werken :P Bedankt!


Edit: Ik heb bij tools trouwens al de ping test gedaan, en deze test zegt dat mijn internet prima werkt (wat dus niet zo is).
« Laatst bewerkt op: 2009/07/03, 12:46:05 door DavidM »

Re: Internet valt weg bij downloaden (bedraad)
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/03, 14:57:07 »
Je kan beter een speedtest doen, hiermee wordt er een pakketje gedownload en geupload dit geeft een betere indicatie. Bijv deze http://www.speedtest.nl/ maar er zijn er nog veel meer. Trouwens heb je bedraad of draadloos internet?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline DavidM

  • Lid
Re: Internet valt weg bij downloaden (bedraad)
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/03, 16:30:59 »


Het is dus echt bij downloads die even duren, dit doet ie prima. Ik heb bedraad internet, de kabel gaat rechtstreeks uit de muur in mijn computer.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/03, 16:33:16 door DavidM »

Re: Internet valt weg bij downloaden (bedraad)
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/03, 18:15:23 »
Als je een groot bestand download, Kijk eens bij Systeem>Beheer>Systeem monitor of er processen bij zijn, zoals Firefox, die erg veel van je CPU gebruikmaken.
Met hoeveel mensen deel je de verbinding? Is er een router? Probeer deze eens te resetten, door de spanning er 10 minuten af te halen. Bij sommige routers kan je de routerlog files alleen op deze manier wissen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline DavidM

  • Lid
Re: Internet valt weg bij downloaden (bedraad)
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/03, 21:22:49 »
Ik download nu LiveTex2008, is wel heel groot, maar bestaat uit kleine pakketjes. Ik heb twee CPU's, en soms haalt een van de twee 100%, gemiddeld blijven ze rond de 50. Het rare is dat ik deze percentages niet terug zie bij processen per programma. Hier lijkt het alsof alleen system monitor zelf, en perl (LiveTex installatie is met perl script) gebruikt worden, maar ze halen maar 17%. Zegt dit je iets?

Verder deel ik de verbinding officieel dus met niemand. Ik heb mijn eigen woning, en er komt letterlijk een kabel uit de muur:P Een router heb ik dus geen toegang tot, maar als ik denk aan het aantal netwerken dat ik in windows zag, denk ik dat er misschien per x aantal woningen hier een router is? In ieder geval niet iets waar ik toegang tot heb.

Heb je iets aan deze informatie? Heb je enig idee waarom dit probleem bij Ubuntu opspeelt en niet bij windows? Terwijl ik bij beide automatisch dhcp heb ingesteld staan. Bedankt voor de moeite om alles te lezen alvast!
« Laatst bewerkt op: 2009/07/03, 21:24:50 door DavidM »

Re: Internet valt weg bij downloaden (bedraad)
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/03, 21:52:06 »
Het eerste deel van het verhaal zegt mij niet zoveel. Bij mij gaan alle downloads en installaties razend snel, dus dat is moeilijk te vergelijken.

Heb je een vast IP adres toegewezen gekregen? Het kan natuurlijk zijn dat de verhuurder van de woning gebruik maakt van een router, ik weet niet of dat bij jullie zo is. Dan heb je natuurlijk bij veel gebruikers een lager snelheid. Ik weet niet of je dit na kan gaan?

Het kan natuurlijk zo zijn dat Windows aan het kapen is. Dit kan je zo controleren.
http://sites.google.com/site/computertip/geenbedraadinternet of dit voor jou ook opgaat kan ik niet met zekerheid zeggen, is wel het proberen waard en sluit in ieder geval een aantal dingen uit.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline DavidM

  • Lid
Re: Internet valt weg bij downloaden (bedraad)
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/03, 22:02:16 »
Ik heb geen vast IP adres toegewezen gekregen. Even om de situatie te schetsen: ik woon in een wooncontainer, en er is een bedrijf (Lijbrandt) dat het enige bedrijf is dat hier internet kan leveren. Maar mijn internet is nooit langzaam hoor, haal vaak up en download van 3 mb/sec. Het valt dus nu echt weg, er staat disconnected rechts boven.

Windows is niet aan het kapen, want ik heb alleen nog maar Ubuntu op mijn pc :P

dongren_a

  • Gast
Re: Internet valt weg bij downloaden (bedraad)
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/09, 10:30:20 »
Ik download nu LiveTex2008, is wel heel groot, maar bestaat uit kleine pakketjes. Ik heb twee CPU's, en soms haalt een van de twee 100%, gemiddeld blijven ze rond de 50. Het rare is dat ik deze percentages niet terug zie bij processen per programma. Hier lijkt het alsof alleen system monitor zelf, en perl (LiveTex installatie is met perl script) gebruikt worden, maar ze halen maar 17%. Zegt dit je iets?

Verder deel ik de verbinding officieel dus met niemand. Ik heb mijn eigen woning, en er komt letterlijk een kabel uit de muur:P Een router heb ik dus geen toegang tot, maar als ik denk aan het aantal netwerken dat ik in windows zag, denk ik dat er misschien per x aantal woningen hier een router is? In ieder geval niet iets waar ik toegang tot heb.

Heb je iets aan deze informatie? Heb je enig idee waarom dit probleem bij Ubuntu opspeelt en niet bij windows? Terwijl ik bij beide automatisch dhcp heb ingesteld staan. Bedankt voor de moeite om alles te lezen alvast!


Als je een terminal opent en 'top' ingeeft, heb je een beter zicht op wat de cpu werkelijk doet.

Offline DavidM

  • Lid
Re: Internet valt weg bij downloaden (bedraad)
« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/13, 22:01:21 »
Bedankt! Ik ga dit over een tijdje proberen. Ik heb weer xp moeten installeren omdat meerdere programma's niet compatible waren, en ik deadlines heb. Ik zal binnenkort een nieuwe partitie maken en ubuntu weer installeren, windows is namelijk zo traag in vergelijking :P