Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vensterlijst probleem (opgelost)  (gelezen 391 keer)

Offline Ran

  • Lid
Vensterlijst probleem (opgelost)
« Gepost op: 2015/12/11, 12:16:01 »
Dag allemaal,
Ik heb bij Ubuntu 12.04 een vreemde vensterlijn onderaan en weet niet hoe
ik deze daar gemaakt heb of hoe ik die wegkrijg....???
Dank U voor de hulp...
Fred
« Laatst bewerkt op: 2015/12/16, 10:55:33 door Ran »

Re: Vensterlijst probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2015/12/11, 13:33:37 »
Zeker weten dat het Ubuntu betreft? Want Ubuntu, ook 12.04, heeft helemaal geen balk onderaan het scherm; alleen links en boven. En ook geen vensterlijst.
« Laatst bewerkt op: 2015/12/11, 13:36:00 door Vistaus »

Offline Ran

  • Lid
Re: Vensterlijst probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2015/12/11, 13:41:58 »
Wel, zie de foto die ik meestuurde..... of noemt dat niet "vensterlijst", dat kan ook..... volledig scherm, rechts onderaan een stukje van dat die vervelende foto , .. of is het iets anders ,

Re: Vensterlijst probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2015/12/11, 13:47:29 »
Het ziet er niet uit als Ubuntu 12.04; dat ziet er zo uit: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Unity (zie screenshot op die pagina)

Misschien gebruik je een andere uitvoering van de *buntu-familie? Het is overigens niet om te muggenziften ofzo, maar gewoon om duidelijkheid te verschaffen want de ene uitvoering werkt anders dan de andere, vandaar ;)

Offline Nero

  • Lid
Re: Vensterlijst probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2015/12/11, 13:51:13 »
Voor zover ik mij herinner (kan verkeerd zijn) had 12.04 ook nog de mogelijkheid op zonder Unity te werken, nl Ubuntu Classic. Dit lijkt hier wel op.

Re: Vensterlijst probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2015/12/11, 13:53:15 »
Voor zover ik mij herinner (kan verkeerd zijn) had 12.04 ook nog de mogelijkheid op zonder Unity te werken, nl Ubuntu Classic. Dit lijkt hier wel op.

Oh oké, na even gezocht te hebben op internet, lijkt dat er inderdaad op. In dat geval is het helder welke omgeving er gebruikt wordt, bedankt voor de opheldering! :)

Offline Ran

  • Lid
Re: Vensterlijst probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2015/12/11, 15:56:39 »
Ja, gewoon Ubuntu met Gnome Classic....

Offline Ran

  • Lid
Re: Vensterlijst probleem (opgelost)
« Reactie #7 Gepost op: 2015/12/16, 10:53:56 »
Dag allemaal,
Ik heb bij Ubuntu 12.04 een vreemde vensterlijn onderaan en weet niet hoe
ik deze daar gemaakt heb of hoe ik die wegkrijg....???
Dank U voor de hulp...
Fred

Offline Ran

  • Lid
Re: Vensterlijst probleem (opgelost)
« Reactie #8 Gepost op: 2015/12/16, 10:54:53 »
Dag allemaal,
Ik heb bij Ubuntu 12.04 een vreemde vensterlijn onderaan en weet niet hoe
ik deze daar gemaakt heb of hoe ik die wegkrijg....???
Dank U voor de hulp...
Fred

Offline Ran

  • Lid
Re: Vensterlijst probleem (opgelost)
« Reactie #9 Gepost op: 2015/12/16, 11:05:34 »
Ik heb Ubuntu overschreven met Lubuntu en dan Kubuntu en nadien Xubuntu..... ik ben bij Xubuntu gebleven (14.04.3) want vergeleken met alle andere was dit de meest "vriendelijke" voor mij..... Ik heb ook "peppermint OS" geprobeerd maar als ik naar Mint of peppermint of andere stap dan heb ik steeds wel ergens iets dat belangrijk is en dan niet werkt bij die andere distro's, soms maar kleine dingen maar ze ontbreken of werken niet goed.... bv... openen van een opgeslagen "html"... bij Mint werkt Wine niet goed voor een bepaald programma..... Lubuntu is snel maar onstabiel..... Kubuntu is niet iets voor mij..... (moet logisch eenvoudig zijn)..... Ik ga nooit voor mooi of ingewikkeld maar voor logisch en simpel.... Groetjes

Niettemin veel respect voor alle distro's en het werk dat daaraan verbonden was....   

Re: Vensterlijst probleem (opgelost)
« Reactie #10 Gepost op: 2015/12/16, 12:42:00 »
Ik denk dat daar dan het probleem zit.Er zal iets over gebleven zijn van een vorige installatie.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.