Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu studio hd install op usb-stick  (gelezen 508 keer)

Offline Jean

  • Lid
Ubuntu studio hd install op usb-stick
« Gepost op: 2016/10/18, 20:35:32 »
Ongeveer een jaar geleden lukte het mij om Lubuntu 14.04 te installeren op een usb-stick gelijk een installatie op de hd (zie https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=95461.msg969124;topicseen#msg969124). Dat werkt nog steeds prima. Nu wil ik Ubuntu Studio 16.04 op dezelfde wijze installeren op een usb-stick, maar dat lukt niet. De bestanden worden gekopieerd, de installatie begint, maar dan krijg ik de foutmelding: The 'grub-efi-amb64-signed' package failed to install into /target. Without the GRUB boot loader, the installed system will not boot. Bij het afsluiten volgt nog de melding: "Sorry; the installer crashed.

Offline Gamer

  • Lid
Re: Ubuntu studio hd install op usb-stick
« Reactie #1 Gepost op: 2016/10/19, 21:44:16 »
Ik kreeg hier ook dezelfde grub fout melding tijdens het installeren.
Dit was bij mij opgelost, door er voor te zorgen. Dat er aan het begin van de installatie al verbinding is met internet. En ervoor te kiezen om meteen de update bestanden te downloaden / installeren tijdens de installatie.

Offline Jean

  • Lid
Re: Ubuntu studio hd install op usb-stick
« Reactie #2 Gepost op: 2016/10/24, 16:28:54 »
Klopt. Maar ik heb alleen 4-G internet via usb-modem en simkaart van de Aldi. Dat is veel te duur om updates binnen te halen. Ik ben dan maar naar de bibliotheek gegaan waar ze gratis wi-fi aanbieden. Ubuntu Studio daar geïnstalleerd met wi-fi verbinding, updates tijdens het installeren binnengehaald en...het is gelukt. Probleem opgelost.

Offline Gamer

  • Lid
Re: Ubuntu studio hd install op usb-stick
« Reactie #3 Gepost op: 2016/10/24, 18:15:10 »
Mooi dat dit voor jou ook de oplossing was.