Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Iemand ervaring met netbook remix 10.04? (verplaatsen werkbalk)  (gelezen 1289 keer)

Offline ri3kj3

  • Lid
Hallo,


Ik was nu toch bezig, dus heb ook gelijk even de netbook remix 10.04 op een usb gezet en getest op mijn MSi notebook. Het ziet er prachtig uit, ik zou het wel willen installeren.

Behalve ...dat de uitknop rechtsboven zit - waar je normaal een venstertje sluit. Dit vind ik nogal verwarrend en ik denk ook dat ik daar geregeld mee de mist in zou gaan. Ik heb op mijn desktop de panelen onderin zitten, dat vind ik het prettigst. De afsluitknop dus helemaal rechtsonderin.

Weet iemand of je, wanneer je de netbook versie eenmaal echt geinstalleerd hebt, het paneel ook van boven naar beneden kunt verplaatsen?

Offline Tjitze

  • Lid
Re: Iemand ervaring met netbook remix 10.04? (verplaatsen werkbalk)
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/12, 22:19:40 »
Het lijkt mij niet zo'n probleem. Ik heb NBR 10.04 geïnstalleerd en als ik op de "uitknop" rechtsboven
klik, krijg ik eerst een keuzelijst met 5 opties en als ik dan op "uitschakelen" klik, vraagt het systeem
eerst nog om een bevestiging.
Je moet dus erg je best doen om op die manier per ongeluk je systeem uit te schakelen.
En verder zijn in 10.04 de knoppen voor "minimaliseren", "maximaliseren" en het "kruisje" naar de
linkerbovenhoek verhuisd. Daar ben ik eigenlijk al aan gewend.
Bovendien een echte Linux vent :-) gebruikt toch zeker ctrl-W of ctrl-Q om een applicatie te stoppen,
daarvoor gebruik je toch geen muis :-)

Offline Tjitze

  • Lid
Re: Iemand ervaring met netbook remix 10.04? (verplaatsen werkbalk)
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/12, 22:24:05 »
Nog even een toevoeging: in de NBR kun je minder zaken instellen (je kunt bv het paneel ook niet aanpassen), maar ik heb de indruk dat dit opzettelijk gedaan is om zo slim mogelijk gebruik te maken
van de beschikbare schermruimte. Dat zie je bv ook bij gebruik van Firefox, waarbij de kopregel van FF
in de vrije ruimte van het paneel wordt gezet.


Re: Iemand ervaring met netbook remix 10.04? (verplaatsen werkbalk)
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/13, 07:32:46 »
Je kan het paneel wel aanpassen maar je moet daar wel een aantal dingen voor doen wat hier staat beschreven:

https://help.ubuntu.com/community/UbuntuNetbookEdition/ConvertGnomeSession

Zie ook: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/netbook-remix-versie-10-04-balk-niet-te-wijzigen/

Nog een kleine aanvulling:

Standaard heb je maar 1 werkblad.

Je kan het aanpassen met de configuratie-editor:   /apps/metacity/general/num_workspaces

« Laatst bewerkt op: 2010/05/13, 07:52:55 door maasnet »
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline ri3kj3

  • Lid
Re: Iemand ervaring met netbook remix 10.04? (verplaatsen werkbalk)
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/14, 09:48:28 »
Hé, fijn zoveel reacties! Ik ga ze allemaal doorlezen en kijken wat ik ermee kan.  (Dus niet voor niks dat ik afgelopen week een flink blog heb geschreven om Ubuntu + forum de hemel in te prijzen!) :)

Op dit moment zit op mijn netbook/notebook(?) windows 7 en ik vind hem best wel traag, afgezien van het feit dat ik geen Windows-fan ben. Dus overweeg ik nu wel de netbookremix te installeren.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/14, 11:09:38 door ri3kj3 »