Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST: Soundconverter .wv -> Flac, kwaliteitsverlies  (gelezen 1063 keer)

Offline dude

  • Lid
OPGELOST: Soundconverter .wv -> Flac, kwaliteitsverlies
« Gepost op: 2012/11/07, 20:27:43 »
Ik heb een .wv bestand dat met EAC is gemaakt. Dit lijkt mij verliesloos ten opzichte van de geluidskwaliteit van de CD.

Ik zou hem graag in .flac willen omzetten, zodat ik dit bestand kan splitsen in 1 flac per nummer (da's makkelijker voor Banshee). Het formaat .flac is ook verliesloos.

Wanneer ik dat wil doen met Soundconverter kan ik kiezen uit verschillende compressies. De drie opties voor compressie zijn:

- Less (faster)
- Default
- Better (slower)

Betekent dit dat er verlies optreedt van geluidskwaliteit wanneer ik met Soundconverter een geluidsbestand in het verliesloze .wv formaat converteer naar het verliesloze .flac formaat?

Is er een andere manier om deze conversie zonder verlies van geluidskwaliteit te voltrekken?
« Laatst bewerkt op: 2012/11/08, 09:31:23 door dude »

Offline Bloom

  • Lid
Re: Soundconverter .wv -> Flac, kwaliteitsverlies
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/07, 21:06:55 »
Nee, dat is geen verlies van kwaliteit. De compressie van FLAC is verliesloos. De betere compressie leidt tot kleinere bestanden maar duurt langer, da's alles. Daarom krijg je de keuze. Op moderne snelle computers kies je best gewoon de beste compressie, maar als je meer opslagruimte hebt dan je ooit gevuld krijgt, maakt het ook niets uit wat je kiest.

Offline dude

  • Lid
Re: Soundconverter .wv -> Flac, kwaliteitsverlies
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/08, 09:30:43 »
Dank!

Ik had er geen idee van dat er de compressie van .flac bestanden onderling verschilden, ik was altijd bang dat zoiets de kwaliteit toch beïnvloedde. Eyeopener!