Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Broadcom wireless 4328 wordt niet gedetecteerd  (gelezen 1486 keer)

Broadcom wireless 4328 wordt niet gedetecteerd
« Gepost op: 2009/04/17, 16:15:46 »
Hallo,

Ik heb problemen mijn draadloze kaart aan het werk te krijgen, ik heb al het een en het ander geprobeerd, maar het wil maar niet lukken. In de netwerkmanager staat niets aangegeven, en er is geen 'wlan0' toestel in /dev. Het type kaart is Broadcom 4328 . Er staat bij hardware drivers iets over een Broadcom Wifi-driver die blijkbaar ingeschakeld is, ik heb hem proberen uit te schakelen en terug in te schakelen, maar nadat ik hem heb uitgeschakeld wilde hij plots niet meer inschakelen (hij deed gewoon niets, geen foutmelding, niets in de terminal, ...)

Ik heb al vanalles gezocht op het internet, maar daar worden dingen gezegd van madwifi tot ndiswrapper, en ik begrijp er niet veel van. Enige ideëen om het toch aan de praat te krijgen?

Groeten,

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Broadcom wireless 4328 wordt niet gedetecteerd
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/17, 17:01:43 »
Welke Ubuntuversie draai je?

Re: Broadcom wireless 4328 wordt niet gedetecteerd
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/17, 17:10:17 »
9.04, maar ik had hetzelfde probleem bij 8.10
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Bramos

  • Lid
Re: Broadcom wireless 4328 wordt niet gedetecteerd
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/18, 16:27:09 »
misschien kan dit helpen... :
http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet

Als het niet direct lukt dan kun je vanop deze pagina naar '3' gaan. Ik had ook optie drie nodig om het op te lossen.

Re: Broadcom wireless 4328 wordt niet gedetecteerd
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/19, 17:36:46 »
misschien kan dit helpen... :
http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet

Als het niet direct lukt dan kun je vanop deze pagina naar '3' gaan. Ik had ook optie drie nodig om het op te lossen.
Het spijt me het te zeggen, maar het is nog steeds niet gelukt. Iemand nog ideëen? ...
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Broadcom wireless 4328 wordt niet gedetecteerd
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/19, 19:43:36 »
Helaas geen oplossing maar mijn HP/Compaq notebook 6720s heeft ook een broadcom 802.11g-netwerkadapter 4.150.22.0 en deze word ook niet gedetecteerd
Hulp, advies en verkoop computer hard- en software windows & Linux www.ccamstelveen.nl