Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printer problemen HP Deskjet A3050 All in One  (gelezen 959 keer)

Offline JohanW

  • Lid
Printer problemen HP Deskjet A3050 All in One
« Gepost op: 2014/09/03, 11:25:35 »
Operationele systemen : Linux Mint 17 en Windows 7
Machine: ACER ASPIRE 5749

Ongeveer een jaar geleden bovengenoemde AIO aangeschaft en altijd de originele cartridges gebruikt.
Nu via replacedirect.nl vervangende cartridges gekocht en geïnstalleerd. (fabrikaat Yanec)

Replacedirect gaf aan op haar site dat deze cartridges gerecyclede cartridges zijn met de originele HP-chip er nog in.
Desondanks kan Windows een foutmelding geven. Deze kan worden genegeerd. En men kan er mee printen.
Praktijk: In Windows kan ik weer normaal printen in kleur, al hoewel dit natuurlijk sporadisch voor komt.

Het probleem in Linux is dat ik nu niet meer kan printen via HPLIP. Hier krijg ik een melding dat de kleurencartrisges volledig leeg is.
Vervolgens HPLIP verwijderd. Nog steeds valt er niet in kleur te printen.

Concreet: 1.  Werkt de printapp van Linux veel nauwkeuriger dan zijn Windows tegenhanger.
                    2. Heeft iemand dezelfde ervaring gehad en misschien kunnen verhelpen.

Offline koos4401

  • Lid
Re: Printer problemen HP Deskjet A3050 All in One
« Reactie #1 Gepost op: 2014/09/03, 14:11:02 »
Geen antwoord op de vraag, helaas; wel een mogelijke work-around:

Voor Canon-printer-cartridges verkoopt 123inkt een chipsresetter. Kijk eens of die er ook is voor jouw (HP-?) systeem
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Printer problemen HP Deskjet A3050 All in One
« Reactie #2 Gepost op: 2014/09/03, 14:54:28 »
Je kan het ook als volgt proberen:

Plak een stukje plakband op de bovenste rij contacten . Het gaat er alleen maar om dat er wat contacten geen verbinding maken. Stop de cartridge terug en start de printer. Dat doe je vervolgens achtereenvolgens op rij twee en dan rij drie. De printer ziet dan drie verschillende cartridges en leegt zijn kleine geheugen. Dan zit er voor het ding een nieuwe cartridge in. En dan dus een volle.

Tot nu toe gebruikte ik een HP Photosmart printer als fotoprinter met originele cartridges. Mijn Canons vulde ik altijd zelf bij, maar die waren na jaren gebruik aan het eind van hun latijn (ik was voorheen clubsecretaris en printte dus echt veel). Nu heb ik een HP Deskjet F380 AOI met zwart nagevuld en inmiddels al weer bijna leeg. Die heb ik gefopt als bovenstaand. Jij hebt cartridges met de nieuwere Vivera inkten. Het zou me verbazen als daar een chip in zou zitten, maar wie weet. Iig is het bijhouden van de inkt niveau's een domme rekensom in de Eeprom van de printer. Er zit echt geen niveau vlotter in. Het zou wel zo kunnen zijn dan de een of andere chip in de cassette iets bijhoudt, maar dan hebben de imitiatie-leveranciers wel een probleem extra en het jaagt de produktie kosten op. Daar houden fabrikanten niet van. Ze houden wel van winst en weinig garantiegevallen.  Dus liever ook geen volledig leeg geprintte en daarna helemaal opgedroogde cartridges aan de balie ... .

Zet hem op en laat het weten! Daar leren we allemaal weer wat van.

Hoop dat je er wat aan hebt!!

(Over opgedroogde cartridges heb ik desgewenst ook wat echte tips, maar dan graag ff een ander topic starten.)
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021