Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: lichtgrijs printen :-(  (gelezen 2392 keer)

lichtgrijs printen :-(
« Gepost op: 2012/08/11, 11:03:23 »
ik heb een printer, brother HL-2250DN .
ik heb wat aan de eigenschappen van m'n printer gewerkt (via 'systeeminstellingen'); ik probeerde daarmee ervoor te zorgen (zonder succes) dat die printer ook dubbelzijdig zou kunnen drukken; en in één adem probeerde ik ervoor te zorgen dat hij bij afdrukken minder inkt zou verbruiken, bvb door hier zaken te kiezen zoals afdrukken: concept; resolutie: 150x150 ipv 300 x 300; enz.
 
nu is het niet alleen meer zo dat de printer weigert dubbelzijdig af te drukken: hij drukt alles af in zéér licht grijs. Ik zette alles terug naar 'afdrukken: standaard', resolutie 300x300, enzo, maar ondanks dat alles blijft hij zéér lichtgrijs afdrukken (bijna onleesbaar licht grijs). ik krijg het niet opgelost...  :|

Re: lichtgrijs printen :-(
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/11, 11:08:14 »
Heb je nog wel genoeg jnkt? Als je zwarte inkt bijna leeg is gaat ie ook heel licht printen namelijk.

Re: lichtgrijs printen :-(
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/11, 11:22:11 »
er is zeker genoeg inkt. ik ben er zeker van dat het daaraan niet ligt.

Re: lichtgrijs printen :-(
« Reactie #3 Gepost op: 2012/08/11, 11:34:46 »
het lukt weer!  ^-^ echte, leesbaar donkere letters.
mogelijk komt het door mijn ingreep: afdruktaakopties, tekstopties, tekens per inch, die ik opnieuw op standaard plaatste. het verschil was niet groot, zelfs zeer klein,... maar ik kan me niet meteen herinneren wat ik anders heb proberen 'corrigeren'. hoe dan ook, 't is opgelost. mijn dank aan lezers (en reageerders)