Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verbinding maken WIFI met Ra2570 en wpa lukt niet  (gelezen 6493 keer)

Offline Petervdw

  • Lid
Verbinding maken WIFI met Ra2570 en wpa lukt niet
« Reactie #25 Gepost op: 2008/06/07, 22:32:00 »
Aan leen580605
Jammer dat het niet werkt.
Gisteren met de 121g usb adapter mijn WPA encryptie veranderd in resp. GEEN resp. WEP (asci, 13 characters). En verdraaid in beide gevallen werkte het. Ik denk dat in dat geval NM moeite heeft met die WPA. WPA2 kan ik niet testen. Weken naar gezocht et voila. M.a.w. de fout zit misschien in NM. Dit om je even op te peppen. Uit ervaring weet ik hoe je ermee kunt tobben.

Als je het wilt proberen, kun je dan je router niet even op GEEN encryptie instellen, de router beslist  opnieuw  opstarten, en dan je computer via NM proberen te verbinden. Denk eraan dat je, als je iets verandert in je router, je bij NM moet verbinden met een ander netwerk (zelfde naam, maar encryptie GEEN)
Vr.groet, peter

Offline Petervdw

  • Lid
Verbinding maken WIFI met Ra2570 en wpa lukt niet
« Reactie #26 Gepost op: 2008/06/08, 10:30:23 »
Aan leen 580605
Heb je hier iets aan? Vanavond ga ik me erin verdiepen. Met dank aan vrijevogel.
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/28062
Tot vanavond, peter

Verbinding maken WIFI met Ra2570 en wpa lukt niet
« Reactie #27 Gepost op: 2008/06/12, 11:42:17 »
beste (bijna) naamgenoot Petervdw: zo werkte het bij mij dus uiteindelijk ook (topic 27881) en na opnieuw verbinden zonder encryptie kun je die encryptie weer opnieuw instellen. Overigens heb ik geen aanpassingen aan de router gedaan; uitsluitend aan de instellingen van NM. Werkt hier nog steeds prima. De blacklist toevoeging die je eerder suggereerde heb ik inmiddels weer verwijderd zonder opnieuw problemen.
Succ6
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline Petervdw

  • Lid
Verbinding maken WIFI met Ra2570 en wpa lukt niet
« Reactie #28 Gepost op: 2008/06/12, 14:44:13 »
Aan Peterbeter
Ja, er zit gewoon iets scheef. En door wat gescharrel en gerommel gaat het ineens goed. Hoe vaak ik dat al niet ondervonden heb. Ik vermoed dat het toch fouten in de NM zijn, die hierbij een rol spelen. Het moeilijkst zijn fouten die je voor anderen wilt oplossen, maar die op je eigen computers niet willen simuleren, het gaat gewoon direct goed. Maar mijn voornaamste ervaring: met geduld en volhouden los je een heleboel op.
Vr.groet, peter

Eigenlijk niets meer van Leen580605 vernomen. Ben toch benieuwd.

Verbinding maken WIFI met Ra2570 en wpa lukt niet
« Reactie #29 Gepost op: 2008/06/13, 08:49:42 »
Hoop ook dat Leen580605 zich hier opnieuw meldt. Hij heeft (had) tenminste een goede bedrade verbinding. Ik sluit niet helemaal uit dat de twee verbindingswijzen (met en zonder draad) elkaar in de weg zitten binnen nm. Mijn ervaringen met ubuntu zijn nog te kort om daarover een gefundeerde mening te hebben. Wel heb ik vele malen (met jou petervdw) ondervonden dat je gewoon moet blijven proberen en dan opeens lukt het. tiral and errorm, met soms unexpected solutions, zeg maar....
Het zou een goede zaak voor dit forum zijn als de struktuur in aangemelde problemen en oplossingen duidelijker was. Nu ontstaat soms grote verwarring omdat op dit forum bepaalde oplossingen/problemen over gutsy (of nog vroeger) blijken te gaan en helemaal niet opgaan voor hardy. Dat kun je als beginneling gewoon niet weten of vermoeden. Aan de reacties van bepaalde forumleden hier weet ik vaak wie ik wel of niet moet "geloven". Maar de structuur kan op dit punt duidelijk beter.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

leen580605

  • Gast
Verbinding maken WIFI met Ra2570 en wpa lukt niet
« Reactie #30 Gepost op: 2008/06/13, 19:14:53 »
Hoi Peterbeter,
bedankt voor jullie input, door drukke werkzaamheden ben ik nog niet in de gelegenheid geweest om zaken verder te onderzoeken. Ik zal dit weekend hier meer tijd aan kunnen besteden.
Mijn draadloos probleem is idd nog niet opgelost.
Bedraad echtr werkt Ubuntu als een zonnetje.

Verbinding maken WIFI met Ra2570 en wpa lukt niet
« Reactie #31 Gepost op: 2008/06/14, 12:38:27 »
OK leen, dan hoop ik dat je (wanneer het je schikt) nog wat verdere info verstrekt nav vorige opmerkingen in dit topic. alvast succes. Op dit forum staan heel veel topics over draadloos. Wel effe lezen, maar niet onmiddelijk allemaal uitvoeren. Ik spreek uit (nog geringe, maar hopelijk voor jou behulpzame) ervaring.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Verbinding maken WIFI met Ra2570 en wpa lukt niet
« Reactie #32 Gepost op: 2008/08/08, 17:25:25 »
En blijkbaar is leen580605 nog heel druk (met wat anders?) bezig.
Leen, wij blijven gewoon heel lang benieuwd hoor...
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood