Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MINT 19 krijgt geen KDE versie!  (gelezen 3316 keer)

Re: MINT 19 krijgt geen KDE versie!
« Reactie #25 Gepost op: 2018/05/02, 18:52:27 »
Probeer kubuntu, deze bestaat al langer, en werk dacht ik zeer goed.
Die ken ik, was mijn kennismaking met KDE. Werkt goed, is doorgaans stabiel. Vergeleken bij Mint KDE mist het toch net wat .
Misschien ben ik van PcLInuxOS ook wel niet onder de indruk, wie weet. Het blijft een persoonlijke kwestie en zegt niets over de algehele kwaliteit van een OS
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

FrSu

  • Gast
Re: MINT 19 krijgt geen KDE versie!
« Reactie #26 Gepost op: 2018/05/02, 19:43:16 »
Sinds de toevoeging van KDE, zoals hierboven door mij beschreven, gebruik ik deze werkomgeving. Tot nu toe zeer tevreden mee. Weet niet of dit bij Mint 19 ook kan, al verwacht ik van wel. Dan zou het geen probleem zijn om een Mint KDE versie weer in gebruik te kunnen nemen.

Re: MINT 19 krijgt geen KDE versie!
« Reactie #27 Gepost op: 2018/05/03, 11:03:29 »
Sinds de toevoeging van KDE, zoals hierboven door mij beschreven, gebruik ik deze werkomgeving. Tot nu toe zeer tevreden mee. Weet niet of dit bij Mint 19 ook kan, al verwacht ik van wel. Dan zou het geen probleem zijn om een Mint KDE versie weer in gebruik te kunnen nemen.

Ik heb nog niet gezocht naar wat men in Duitsland wellicht aan het doen is of gaat doen aangaande een eigen mint KDE versie. Er schijnen plannen zich te roeren.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

FrSu

  • Gast
Re: MINT 19 krijgt geen KDE versie!
« Reactie #28 Gepost op: 2018/05/27, 08:51:34 »
KDE toevoeging werkt nog steeds prima, alhoewel ik alleen geen icoontje heb voor geluid in mijn paneel. Geluid werkt wel. Kun je een icoontje nog apart toevoegen?

Re: MINT 19 krijgt geen KDE versie!
« Reactie #29 Gepost op: 2018/05/27, 09:02:40 »
KDE toevoeging werkt nog steeds prima, alhoewel ik alleen geen icoontje heb voor geluid in mijn paneel. Geluid werkt wel. Kun je een icoontje nog apart toevoegen?

Moet even goed nadenken want ik weet het maar ik ken de termen van alle knoppies niet. Als je met de muiswijzer rechts onderin gaat staan, verschijnt er een functie en als je daar op klikt, komt je paneel in de "bewerkstand" (je bedoelt toch de menubalk onderin met paneel of ben ik nu in de war?)
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

FrSu

  • Gast
Re: MINT 19 krijgt geen KDE versie!
« Reactie #30 Gepost op: 2018/05/27, 09:28:16 »
Ja, klopt. Je kunt dan widgets toevoegen, of een 2de systeem paneel. Maar in het systeempaneel zou ik geluid verwachten en die staat er nu niet bij. Ook niet bij toevoeging van een 2de systeempaneel.

DarkEra

  • Gast
Re: MINT 19 krijgt geen KDE versie!
« Reactie #31 Gepost op: 2018/05/27, 09:37:45 »
Staat volume ook nergens in de opties van Systemtray bij General en Entries? dat zou standaard toch moeten zijn als je de KDE desktop installeert.

Re: MINT 19 krijgt geen KDE versie!
« Reactie #32 Gepost op: 2018/05/27, 11:04:42 »
Ja, klopt. Je kunt dan widgets toevoegen, of een 2de systeem paneel. Maar in het systeempaneel zou ik geluid verwachten en die staat er nu niet bij. Ook niet bij toevoeging van een 2de systeempaneel.

Dan gewoon uit de widgets plukken en dat zou het probleem op moeten lossen. Het hoort wel standaard in het paneel te zitten inderdaad. Zou het iets te maken kunnen hebben met dat de KDE desktop niet de standaard distro is maar er "overheen" geïnstalleerd?
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

FrSu

  • Gast
Re: MINT 19 krijgt geen KDE versie!
« Reactie #33 Gepost op: 2018/05/27, 11:13:58 »
Staat volume ook nergens in de opties van Systemtray bij General en Entries? dat zou standaard toch moeten zijn als je de KDE desktop installeert.

Waar vind ik dit?

FrSu

  • Gast
Re: MINT 19 krijgt geen KDE versie!
« Reactie #34 Gepost op: 2018/05/27, 11:14:36 »
Ja, klopt. Je kunt dan widgets toevoegen, of een 2de systeem paneel. Maar in het systeempaneel zou ik geluid verwachten en die staat er nu niet bij. Ook niet bij toevoeging van een 2de systeempaneel.

Dan gewoon uit de widgets plukken en dat zou het probleem op moeten lossen. Het hoort wel standaard in het paneel te zitten inderdaad. Zou het iets te maken kunnen hebben met dat de KDE desktop niet de standaard distro is maar er "overheen" geïnstalleerd?

Ik kan dat bij de widgets niet vinden.

DarkEra

  • Gast
Re: MINT 19 krijgt geen KDE versie!
« Reactie #35 Gepost op: 2018/05/27, 13:46:02 »
Waar vind ik dit?

Ik heb mijn systemen in het engels staan dus de benaming kan anders zijn maar.... klik helemaal rechts op het broodrooster/grill/drie streepjes geval op je paneel en ga dan met de muis cursor over het gedeelte waar je netwerk, bluetooth etc icoontje zich bevinden. Er zou een popup moeten uitschuiven met de naam System Tray en daar vindt je de opties om deze aan te passen:



« Laatst bewerkt op: 2018/05/27, 13:48:49 door Maik »

FrSu

  • Gast
Re: MINT 19 krijgt geen KDE versie!
« Reactie #36 Gepost op: 2018/05/27, 15:01:38 »
Kan bij de instellingen komen, maar het staat er bij mij niet bij.

DarkEra

  • Gast
Re: MINT 19 krijgt geen KDE versie!
« Reactie #37 Gepost op: 2018/05/27, 15:49:56 »
Klik eens op de drie streepjes helemaal rechts op je paneel en kijk of je de Audio Volume widget kan vinden zodat je deze kan toevoegen.

FrSu

  • Gast
Re: MINT 19 krijgt geen KDE versie!
« Reactie #38 Gepost op: 2018/05/27, 21:08:10 »
Heb dit gedownload, maar komt niet in beeld. Ben nu opgezdeld met 2 extra widgets met klembord en Status en Meldingen, die ik maar niet weg krijg. Zucht.... KDE.

Ik kan alleen maar toevoegen, verwijderen zie ik niet.
« Laatst bewerkt op: 2018/05/27, 21:11:13 door FrSu »

Re: MINT 19 krijgt geen KDE versie!
« Reactie #39 Gepost op: 2018/05/28, 07:17:43 »
Widgets verwijderen van het paneel kan pas als je 'ontgrendelen' van widgets aanklikt (rm-klik op panel of in het onderliggende menu van de drie liggende streepjes op het panel).
Als de widgets dan goed staan kan je ze 'vergrendelen' op het panel.
Hopelijk helpt het.
« Laatst bewerkt op: 2018/05/28, 07:20:51 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Re: MINT 19 krijgt geen KDE versie!
« Reactie #40 Gepost op: 2018/05/28, 08:13:08 »
Ja, klopt. Je kunt dan widgets toevoegen, of een 2de systeem paneel. Maar in het systeempaneel zou ik geluid verwachten en die staat er nu niet bij. Ook niet bij toevoeging van een 2de systeempaneel.

Dan gewoon uit de widgets plukken en dat zou het probleem op moeten lossen. Het hoort wel standaard in het paneel te zitten inderdaad. Zou het iets te maken kunnen hebben met dat de KDE desktop niet de standaard distro is maar er "overheen" geïnstalleerd?



Ik kan dat bij de widgets niet vinden.

Zet de balk weer eens in de "aanpassingsstand" en dan zit er bij mij links een zoekbalk. Tik daar eens: "systeemvak" in.
Zo werkt het bij mij, let wel: dit is KDE 4
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

FrSu

  • Gast
Re: MINT 19 krijgt geen KDE versie!
« Reactie #41 Gepost op: 2018/05/28, 09:18:50 »
Widgets verwijderen van het paneel kan pas als je 'ontgrendelen' van widgets aanklikt (rm-klik op panel of in het onderliggende menu van de drie liggende streepjes op het panel).
Als de widgets dan goed staan kan je ze 'vergrendelen' op het panel.
Hopelijk helpt het.

Heb ze weg gekregen door na het ontgrendelen ze naar het bureaublad te slepen. Daar kon ik ze met rechtermuisknop verwijderen

FrSu

  • Gast
Re: MINT 19 krijgt geen KDE versie!
« Reactie #42 Gepost op: 2018/05/28, 09:24:49 »

Zet de balk weer eens in de "aanpassingsstand" en dan zit er bij mij links een zoekbalk. Tik daar eens: "systeemvak" in.
Zo werkt het bij mij, let wel: dit is KDE 4
[/quote]

Ik kan wel een systeemvak toevoegen, echter ontbreekt ook daar het luidsprekertje. In het voorbeeld is hij wel zichtbaar. Na het plaatsen niet.