Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: BUG fout tijdens opstarten ubuntu  (gelezen 612 keer)

termination

  • Gast
BUG fout tijdens opstarten ubuntu
« Gepost op: 2007/05/13, 11:32:25 »
Hallo.

Ik werk al een tijdje met linux op oudere PC's en wilde het nu ook dualbooten met XP op mijn Celeron D (2.16 GhZ, 512 MB DDR). Nu werkte Dapper Drake perfect, maar toen ik mijn nieuwe 7.04 CDtjes kreeg en startte, kreeg ik als de X-Server moet starten de volgende dingen:
1. Eerst een tijdje een knipperende cursor
2. Een bord "TILT" boven mijn monitor uit
3. De melding: "BUG: Soft lockup detected on CPU#0"

Ik heb mijn CPU overclock eruit gehaald, werkte niet.
Een vriend zei dat het mijn RaLink RT2561 zou kunnen zijn en dat ik tijdens de GUI boot F1 moest indrukken. Dat werkte ook niet. Iemand een idee???

Owja, Kubuntu komt wel in X en KDE, maar als ik WLAN wil verbinden loopt ie vast. Dat verbaasde me nogal met Linux. Het begint nu al op Microsoft bende te lijken :P

Hulp word gewaardeerd :D

EDIT: Ik zal eens mijn WLAN kaart eruit halen en kijken wat er gebeurt.

termination

  • Gast
BUG fout tijdens opstarten ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/13, 12:04:30 »
OK zonder WLAN kaartje werkt het perfect. Maar nu wil ik natuurlijk niet dat ik elke keer als ik ubuntu moet starten de kaart eruit moet halen, en daarna voor windows de kaart er weer in moet doen. Ook zou internet in ubuntu fijn zijn. dussehh... HELP!!!!

Greetz, Termination

EDIT: De WLAN kaart is dus een RaLink RT2561 chipset. Het is een Sitecom WL-115V2
En dan nog iets: Ik draai dus vanaf de Live CD.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
BUG fout tijdens opstarten ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/13, 13:22:22 »
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

termination

  • Gast
BUG fout tijdens opstarten ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/13, 13:33:00 »
Het is dus niet het probleem dat ie niet op internet wil, maar dat ik met de WLAN kaart niet kan opstarten. Ik krijg gewoon met geen mogenlijkheid een X window sesssie aan de praat. Ik krijg ook geen bash login prompt, hij loopt gewoon vast.

EDIT: Ik ga ffies proberen of hij in Virtual PC 2007 werkt, en als de fout komt geef ik een screenie