Ondersteuning > Foto-, video- en audiobewerking

Fotoś overzetten Android naar pc met Ubuntu 22.04 lukt moeilijk

(1/4) > >>

pijltje:
Foto's overzetten van mobiel (Samsung met Android 12) naar pc met Ubuntu 22.04 via Bestanden werkt niet zoals het hoort sinds update naar 22.04.
Voordat de pc de mobiel herkent en de foto's zichtbaar worden, ben ik tig pogingen verder.

Ik geef op mobiel toestemming, maar pc zegt: Map is leeg.
Uiteindelijk wordt het herkend en geladen, maar is ontzettend traag met laden en overzetten.

Is er iets in instelling die ik kan aanpassen om dit werkend te krijgen met USB kabel?
Of is er iets anders dat proces verbeterd?

Alvast bedankt

partyrabbit:
Ik zit ook altijd te klooien met telefoons. De ene werkt plug 'n play OOTB en de andere werkt (bijna) niet of heel moeilijk.

Mijn oplossing. SD kaartje uit de telefoon en even in de pc prikken. Veel makkelijker, en werkt vaak ook véél sneller (bij grote aantallen) dan over dat kabeltje (ook zo bij digi cams en zo).

Andere oplossing (bij 'minder' foto's). Telefoon voorzien van een bestandsbeheerder met netwerkfunctie, en met behulp daarvan via het netwerk over zetten (naar een gedeelde map pc). Dit gebruik ik minstens wekelijks zoniet dagelijks.

pijltje:
Dankjewel voor je snelle reactie

Er zit geen kaartje in maar staan op intern geheugen.

Heb geen idee hoe ik dat laatste moet doen  ::)

partyrabbit:
Ja dan wordt het ietsje ingewikkelder.  =D

Je zou kunnen overwegen er een SD kaartje in te zetten. Kosten vaak nog geen tientje.
Dan kun je de foto's alsnog kopiëren naar de SD en de SD weer in je pc prikken.

Met aansluiten via kabel zou het ook moeten kunnen. Vaak komt er dan gedoe voorbij van wachtwoorden ingeven en zo voor je toegang krijgt.
Soms helpt het ook om vanuit je telefoon de pc te benaderen. Of andersom, maar dan op verschillende manieren.
In elk geval is het (voor mij) vaak een gedoe gezoek en gepuzzel hoe het "bij deze telefoon weer voor elkaar zien te krijgen" (want elke telefoon reageert weer ander)  ^-^

Misschien komen anderen nog met gerichtere oplossingen, dus even geduld.
In elk geval succes.

Ron:
Is bluetooth misschien een mogelijkheid?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie