Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Re: Windows 7 SP1 multiboot problemen  (gelezen 982 keer)

[OPGELOST] Re: Windows 7 SP1 multiboot problemen
« Gepost op: 2012/04/13, 23:48:41 »
L.S.

Hier is al eerder over gesproken (26-2-2011); maar nu zit ik er dus ook mee:
Eerst Windows 7 netjes geinstalleerd en dan vervolgesn Debian. Via GRUB kan ik ze allebij prima bedienen/benaderen. Blijkt nu echter dat bij het installeren van Service Pack 1 voor Win 7 ik een foutmelding krijg: 0x800f0a12. Natuurlijk al heel wat oplossingen geprobeerd, o.a. de door Microsoft aangereikte oplossingen, maar niets werkt. Ik las bij Pjotr dat het een kwestie van flaggen is; die zou op de Windows partitie moeten rusten. Nu heb ik daar even geen verstand van. In de bijlage mijn schijfindeling; wat moet ik doen om de flaggen goed te zetten?
Of zijn er andere oplossingen denkbaar? Ik mag toch hopen dat ik niet nogmaals Windows (en al het nadere) opnieuw moet installeren en dan eerst volledig moet updaten...

gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2012/06/13, 09:20:07 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.


Re: Windows 7 SP1 multiboot problemen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/14, 16:20:39 »
Dank je Pjotr, maar genoemde site had ik ook al gevonden en beproefd. Waar ik o.a. mee zit is het advies: "Make sure that the Windows installation is the only active volume on your installation"; hoe controleer ik dat?

Bij de C-schijf (247,75 GB NTFS) staat het volgende: In orde (Opstarten, Wisselbestand, Actief, Crashdump, Primaire partitie)
Bij de andere schijf (geen letter aanduiding; 683,66 GB) staat het volgende: In orde (Primaaire partitie);
Dan is er nog een deel (schijf zonder letteraanduiding) dat aan het begin staat (94 MB NTFS) dat door het systeem is gereserveerd en ook terug geeft dat het in orde is en het een primaire partitie betreft.


gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: Windows 7 SP1 multiboot problemen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/12, 11:09:57 »
Ik had hetzelfde probleem en heb het als volgt opgelost:
Ga naar je BIOS en verander de opstartvolgorde van je HD.
Ga naar de opdrachtprompt  in Windows als administrator  start het programma diskpart.
Tik in: automount enable
Herstart je PC en normaal gezien zou je SP1 moeten kunnen installeren.
Linux Mint 18.3  Xfce

Re: Windows 7 SP1 multiboot problemen
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/13, 09:15:30 »
Beste,

Ik heb het probleem uiteindelijk opgelost door alles opnieuw te installeren en Windows eerst helemaal af te werken vooraleer ik Debian installeer. Tot nog toe gaat het updaten goed - hopen dat het zo blijft. Jouw oplossing is natuurlijk chiquer en het onthouden waard; bedankt.

gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2012/06/13, 09:19:30 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.