Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox en Openoffice pakken thema niet  (gelezen 2830 keer)

Trolleystad

  • Gast
Firefox en Openoffice pakken thema niet
« Gepost op: 2006/12/10, 18:58:27 »
Hallo allemaal,

Ik ben recent ook met linux ubuntu begonnen en ben er zeer over te spreken. Ik heb ook al m

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Firefox en Openoffice pakken thema niet
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/10, 19:54:53 »
komt denk ik omdat firefox en opeoffice.org eigen thema's hebben. Misschien dat er geschikte thema's in synaptic staat. probeer die maar eens te installeren.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Trolleystad

  • Gast
Firefox en Openoffice pakken thema niet
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/10, 20:08:35 »
Dank je wel voor je antwoord. Zodra het mogelijk is zal ik het eens proberen. Er is namelijk iets verschikkelijks gebeurt. Mijn X is kapot!

Ik heb geprobeerd Beryl te instaleren op Ubuntu Dapper volgens deze tutorial: http://lhansen.blogspot.com/2006/10/beryl-and-xgl-on-ubuntu-linux-with-ati.html

Alles ging goed totdat ik rebootte.

Citaat
Het starten van de X server (grafische omgeving) is mislukt. Het is mogelijk dat deze niet correct opgezet is. Wil je de output van de X server nu weergeven om na te          
Vervolgens krijg ik een hoop info die ik niet ga overtypen. Het eindigd met "Fatal server error: No screens found".

Daarna kom ik in de standaard console waar ik dus op

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Firefox en Openoffice pakken thema niet
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/10, 20:09:40 »
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

Groet, Pjotr.

Trolleystad

  • Gast
Firefox en Openoffice pakken thema niet
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/10, 20:23:58 »
Wow, ik kreeg ineens een hoop vragen waar ik geen antwoord op wist. Heb maar gewoon de ingevulde waarden genomen.
Pjotr! Je bent mijn held! Ik kan je wel zoenen. Het werkt weer!!!!!

Nu moet ik alleen mijn Nvidia drivers opnieuw instaleren denk ik.

Offline siegi

  • Lid
Firefox en Openoffice pakken thema niet
« Reactie #5 Gepost op: 2006/12/10, 20:44:31 »
Ik gebruik ook een donker thema, heb het zowat op mijn manier opgelost.
voor openoffice heb ik het openoffice.org-gtk verwijderd.
en voor firefox heb ik volgende howto gebruikt

Anyone who's used the Linsta GTK theme knows that in Firefox the menu text is black and hard to read Adding the following to your userChrome.css file will fix this:

Code:

menubar > menu {
   color: white !important;
}

menubar > menu[_moz-menuactive="true"] {
   color: white !important;
}

menubar > menu[_moz-menuactive="true"][open="true"] {
   color: black !important;
}

maar dit gaat al iets zijn voor gevanceerde gebruikers net als beryl raad ik totaal niet aan bij beginners alleen aan mensen die al een hele tijd ervaring hebben met linux.
maar ik doe een poging. (tenmiste als je edgy draait).  
open een terminal
doe
cd .mozilla/firefox/*.default/
gedit userChrome.css
zet de inhoud van erin en sla op
http://siegie.sin.khk.be/userChrome.css

Trolleystad

  • Gast
Firefox en Openoffice pakken thema niet
« Reactie #6 Gepost op: 2006/12/10, 20:51:22 »
Bedankt voor je antwoord. Ik heb gelukkig wel veel ervaring met computers, alleen nog niet met linux dus tja.

Ik heb bijna alles weer draaiend. Als ik probeer de drivers van Nvidia te instaleren gaat ie zeuren dat ze al ge

Offline siegi

  • Lid
Firefox en Openoffice pakken thema niet
« Reactie #7 Gepost op: 2006/12/10, 21:03:41 »
Citaat van: Trolleystad
Bedankt voor je antwoord. Ik heb gelukkig wel veel ervaring met computers, alleen nog niet met linux dus tja.

Ik heb bijna alles weer draaiend. Als ik probeer de drivers van Nvidia te instaleren gaat ie zeuren dat ze al ge

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Firefox en Openoffice pakken thema niet
« Reactie #8 Gepost op: 2006/12/10, 21:03:59 »
Mooi, je bent in elk geval weer een stuk op weg!

Probeer eens het volgende:
- Beryl volledig verwijderen met Synaptic
- wederom: sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
- in de vragenriedel in het begin kiezen voor driver "nvidia" en niet voor "nv". Verder geen enkele eigen keuze maken, zeker niet op het einde, bij simple-medium-advanced.

"nvidia" is de gesloten-bron-driver, de beste dus. "nv" is de open-bron-driver. Niet slecht, maar kan geen 3D aan.

Groet, Pjotr.

Trolleystad

  • Gast
Firefox en Openoffice pakken thema niet
« Reactie #9 Gepost op: 2006/12/10, 21:08:43 »
Ik heb helaas geen edgy maar de dapper.

Het kiezen voor nvidia lukte niet, ik heb alle drivers overschreven, nu werkt alles weer! Ook de normale 3ddesk werkt weer goed. Ik ben weer terug bij waar ik was voordat ik aan het beryl avontuur begon. Er zijn alleen nog wat achtergebleven verwijzingen in menu's.

Kan ik dus nu zomaar beryl verwijderen via synaptic zonder dat al m'n drivers naar de ****** gaan?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Firefox en Openoffice pakken thema niet
« Reactie #10 Gepost op: 2006/12/10, 21:18:43 »
Dapper is de verstandige keuze! Stabiel en betrouwbaar, ook voor Arnhemmers! Edgy is meer iets voor de ervaren waaghalzen.

Beryl veilig verwijderen: ik ben nooit aan het Beryl-avontuur begonnen, dus helemaal zeker weet ik het niet. Maar afgaand op mijn behoorlijke algemene Ubuntu-ervaring weet ik bijna zeker dat het geen kwaad kan.

Indien wel problemen: herhaal gewoon de inmiddels bekende terminaltoverspreuk, waarmee je je grafische omgeving (de X) opnieuw instelt.

Verder vind ik het heel raar, dat je in de tover-vragenriedel niet kunt kiezen voor de gesloten-bron-driver "nvidia". Weet je wel zeker dat je die vooraf hebt ge

Trolleystad

  • Gast
Firefox en Openoffice pakken thema niet
« Reactie #11 Gepost op: 2006/12/11, 11:04:34 »
Citaat van: pjotr123
Dapper is de verstandige keuze! Stabiel en betrouwbaar, ook voor Arnhemmers! Edgy is meer iets voor de ervaren waaghalzen.

Beryl veilig verwijderen: ik ben nooit aan het Beryl-avontuur begonnen, dus helemaal zeker weet ik het niet. Maar afgaand op mijn behoorlijke algemene Ubuntu-ervaring weet ik bijna zeker dat het geen kwaad kan.

Indien wel problemen: herhaal gewoon de inmiddels bekende terminaltoverspreuk, waarmee je je grafische omgeving (de X) opnieuw instelt.

Verder vind ik het heel raar, dat je in de tover-vragenriedel niet kunt kiezen voor de gesloten-bron-driver "nvidia". Weet je wel zeker dat je die vooraf hebt ge

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Firefox en Openoffice pakken thema niet
« Reactie #12 Gepost op: 2006/12/11, 11:39:05 »
Nou ja, ik zou zeggen: goed = goed.....

Misschien ook handig: maak eens een image van een goed werkende Ubuntu-installatie, op een extern medium (andere partitie of een DVD of zo). Als je de zaak dan later eens per ongeluk in de soep hebt geholpen, kun je altijd het image terugzetten. Dus kun je veilig experimenteren.

Zelf gebruik ik daarvoor een opstart-CD van Acronis True Image, maar er is ook een Linux-alternatief, PartImage. Die staat ook op de Gparted LiveCD, die je hier kunt binnenhalen:
http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

Groet, Pjotr.

Trolleystad

  • Gast
Firefox en Openoffice pakken thema niet
« Reactie #13 Gepost op: 2006/12/11, 12:48:13 »
Zeer goede tip Pjotr. Bedankt. Dat ga ik zeker doen.

Nog even over de thema's: Ik heb ondertussen firefox een ander thema gegeven zodat het menu goed te zien is. Alleen openoffice schijnt geen thema's te bezitten. Iemand nog een idee?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Firefox en Openoffice pakken thema niet
« Reactie #14 Gepost op: 2006/12/11, 13:22:15 »
Citaat van: Trolleystad
Zeer goede tip Pjotr. Bedankt. Dat ga ik zeker doen.
Succes! Mocht het niet lukken met PartImage (nogal gebruikersonvriendelijk, naar het schijnt), stuur me dan maar een e-mail. Dan kan ik je wel een iso sturen van de fantastische Acronis True Image LiveCD, waarmee het heel makkelijk werken is.

Groet, Pjotr.

Firefox en Openoffice pakken thema niet
« Reactie #15 Gepost op: 2006/12/11, 16:28:37 »
Wanneer je een leuk themaatje hebt en je wil dat firefox ook een beetje erbij past, zoek dan toch gewoon een leuk firefox-thema dat goed meekleurt ;)
Hoe je dat doet?

- Start firefox
- Ga naar Extra>Add-ons
- Selecteer Thema's
- Rechts onderin het add-ons schermpje, klik op Thema's verkrijgen

De rest wijst zichzelf wel...;)

Offline siegi

  • Lid
Firefox en Openoffice pakken thema niet
« Reactie #16 Gepost op: 2006/12/11, 17:57:31 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Wanneer je een leuk themaatje hebt en je wil dat firefox ook een beetje erbij past, zoek dan toch gewoon een leuk firefox-thema dat goed meekleurt ;)
Hoe je dat doet?

- Start firefox
- Ga naar Extra>Add-ons
- Selecteer Thema's
- Rechts onderin het add-ons schermpje, klik op Thema's verkrijgen

De rest wijst zichzelf wel...;)
idd een mogelijkheid, maar ik geef de voorkeur aan die howto zo blijft firefox mooi in het lnsta thema.

Firefox en Openoffice pakken thema niet
« Reactie #17 Gepost op: 2006/12/11, 18:18:33 »
Citaat van: Trolleystad
Ik heb helaas geen edgy maar de dapper...
Ik dacht dat beryl niet werkte met dapper. Of hefet die al zoveel updates gekregen dat het inmiddels wel werkt(X11 7.1)?
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Trolleystad

  • Gast
Firefox en Openoffice pakken thema niet
« Reactie #18 Gepost op: 2006/12/11, 18:44:40 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Wanneer je een leuk themaatje hebt en je wil dat firefox ook een beetje erbij past, zoek dan toch gewoon een leuk firefox-thema dat goed meekleurt ;)
Hoe je dat doet?

- Start firefox
- Ga naar Extra>Add-ons
- Selecteer Thema's
- Rechts onderin het add-ons schermpje, klik op Thema's verkrijgen

De rest wijst zichzelf wel...;)
'

Correct. Zo ver was ik inderdaad al gekomen. Nu nog hetzelfde voor Openoffice graag :P

Offline Soul-Sing

  • Lid
Firefox en Openoffice pakken thema niet
« Reactie #19 Gepost op: 2006/12/11, 19:00:24 »
open office: beeld==werkbalken==aanpassen==thema kiezen ?

Offline siegi

  • Lid
Firefox en Openoffice pakken thema niet
« Reactie #20 Gepost op: 2006/12/11, 19:04:09 »
Citaat van: Ytrecq
Citaat van: Trolleystad
Ik heb helaas geen edgy maar de dapper...
Ik dacht dat beryl niet werkte met dapper. Of hefet die al zoveel updates gekregen dat het inmiddels wel werkt(X11 7.1)?
beryl met xgl gaat wel he, daarvoor heb je die xorg met aiglx niet nodig.

Firefox en Openoffice pakken thema niet
« Reactie #21 Gepost op: 2006/12/11, 21:12:43 »
Het makkelijke aan Edgy is dat XGL daar al standaard ingebakken zit.

Firefox en Openoffice pakken thema niet
« Reactie #22 Gepost op: 2006/12/11, 21:20:32 »
Citaat van: Trolleystad
Correct. Zo ver was ik inderdaad al gekomen. Nu nog hetzelfde voor Openoffice graag :P
Ehm sorry, maar ik gebruik momentleel Xubuntu en heb een (selectief
) slecht geheugen ;) :P

Trolleystad

  • Gast
Firefox en Openoffice pakken thema niet
« Reactie #23 Gepost op: 2006/12/12, 11:08:40 »
Citaat van: leoquant
open office: beeld==werkbalken==aanpassen==thema kiezen ?
Daar had ik al gekeken maar kan nergens thema instellingen vinden, alleen welke opties in de menubalken mogen komen.

Offline siegi

  • Lid
Firefox en Openoffice pakken thema niet
« Reactie #24 Gepost op: 2006/12/12, 16:05:54 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Het makkelijke aan Edgy is dat XGL daar al standaard ingebakken zit.
euhm neen aiglx zit in xorg 7.1 ...  en die zit in ubuntu.