Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Jpeg afbeeldingen uit Ubuntu worden niet in windows zichtbaar en andersom!  (gelezen 667 keer)

Als ik dus een b.v een foto op sla in Ubuntu,kan ik die prima daar na weer oproepen en zien.Ga ik daar na naar Windows en ik heb hem op een plek gezet waar Windows die zou moeten zien,dan ziet Windows hem dus juist niet.Alle andere jpeg afbeeldingen die ik b.v gedownload hebt,ziet Windows wel.En andersom als ik in Windows een jpeg maak,kan ik die niet zien in Ubuntu!Alle andere gedownloade jpeg ziet Ubuntu wel.Rara,hoe kan dat?

Windows XP en Ubuntu 12.04
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Hallo!Niemand een verklaring?? :'(
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline DeBaas

  • Lid
Ook op Windows schijven met ntfs kunnen rechten dwarsliggen.

Dan, Linux maakt onderscheid tussen hoofd en kleine letters, In Linux worden de jpegjes vaak als naam.jpeg opgeslagen, die in Win als naam.jpg of naam.JPG.

Voorbeeld, Marktplaats accepteerd alleen .jpg als foto, geen .JPG .JPEG .jpeg

Mogelijk is er zoiets bij je aan de hand ?
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Voorbeeld, Marktplaats accepteerd alleen .jpg als foto, geen .JPG .JPEG .jpeg

Is al eerder aan bod geweest: ik en een paar anderen is het wel gelukt om JPEG op Marktplaats te krijgen zonder iets te hoeven doen.

Dus ik moet dan al die foto's omzetten naar.jpg? :o
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Staat op een HD die zo wel van uit Ubuntu als Windows te bereiken is.Ik heb,in Windows,geprobeerd om hem van JPEG naar jpg om te zetten,lukt niet.Krijg dan een venster met tekens die niet mogen in een naam!
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Alle foto's in .jpg in Ubuntu worden in Windows als .JPEG gezien!Veranderen van .jpg naar .JPEG verandert niks,Windows blijft ze niet zien.Maar dat geld ook voor .png,sommige schermafdrukken die standaard opgeslagen worden in .png ziet Windows en andere weer niet!Blijft een raadsel..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.