Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: TAR uitpakken: verwijder folder VOOR het uitpakken (--recursive-unlink)  (gelezen 491 keer)

Ik backup mijn gehele VPS met TAR via de volgende commando:
(ik exclude de folder "restore" waarin zich "backup0.tar.gz" bevind, vanuit die directory herstel ik mijn VPS ook)

tar -cvpzf backup0.tar.gz --exclude=/restore --exclude=/proc  .... (ik heb de bovenstaande code even afgekapt, omdat anders de layout werd verpest op mijn scherm)

Het extracten van de TAR backup doe ik via

tar -xvpzf  backup0.tar.gz --recursive-unlink -C /

Met de "recursive unlink" optie haal ik eerst de bestanden/folders weg voordat er ge-extract wordt.

Helaas krijg ik constant de volgende error als ik de "recursive unlink" optie gebruik:
Citaat
tar: Exiting with failure status due to previous errors

Volgens de ubuntu TAR backup pagina zou dit geen probleem moeten zijn. Helaas loop ik toch tegen problemen aan als ik bijvoorbeeld "virtualmin" wil installeren.
Als ik de "recursive unlink" optie weglaat dan werkt alles MAAR bestanden/folders die gecreerd zijn na de TAR backup blijven dan gewoon bestaan.

Is er een andere manier om een TAR terug te zetten (restoren) waarbij eerst de ge-extracte folder en de inhoud eerst wordt verwijderd?

Ik heb flink lopen spitten in de TAR - man ("--unlink" werkt ook niet) maar ik kom hier gewoon niet uit. (Een geheel andere manier om via terminal een complete backup te maken en te restoren is ook welkom, wel een restore methode dat eerst alle ge-extracte folder verwijderd/leeg maakt).

(Ik ben helaas geen BASH/Linux expert)

Re: TAR uitpakken: verwijder folder VOOR het uitpakken (--recursive-unlink)
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/07, 10:11:44 »
Waarschijnlijk mag een bepaald bestand niet verwijderd worden vanwege rechten.
Als alternatief, kijk eens naar rsync zou ik zeggen....
URD - http://www.urdland.com - Usenet Resource Downloader

Re: TAR uitpakken: verwijder folder VOOR het uitpakken (--recursive-unlink)
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/07, 10:43:01 »
RSYNC ... hmmm ok, ik ga kijken of ik daarmee uit de voeten kom!
Dank je!