Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie packages bij upgraden van Ubunto 7 naar 8.04 mislukt  (gelezen 772 keer)

Vanochtend ben ik bezig geweest met het upgraden van Ubunto 7  naar Ubuntu 8.04 "Hardy Heron".
Alles werkte heel goed tot de installatie van de package. Op een gegeven moment stopte de instalatie bij en ik kreeg de melding Generating locales..... en_AU.UTF-8.... Daarna heb ik het nog eens in de veilige modus geprobeerd [ herstellen broken packages]. Ik kreeg op een gegeven moment weer dezelfde melding.
Ik heb vervolgens op Internet gezocht  en ik vond de volgende oplossing:
sudo localedef --no-archive -i en_AU -c -f UTF-8 en_AU.UTF-8

Dit bood geen oplossing; ik krijg nog steeds dezelfde  melding "Genereting enz.

Enkele vragen:
Weet iemand een oplossing.
Kan ik Ubuntu 7 opnieuw installeren? [ Als ik niets aan de partities verander, zijn dan de bestanden die op de harde schijf staan benaderbaar?
[ Met de lifeCD kon ik nog wel bij de bestanden komen en ze naar een usb-stick kopieren [omslachtig]
Krijg ik bij het upgraden naar Ubuntu 8 niet weer het zelfde probleem?

Offline clement

  • Lid
installatie packages bij upgraden van Ubunto 7 naar 8.04 mislukt
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/05, 20:22:44 »
hoi wimvelema

het beste is de live cd downloaden en 8.04 installeren
als je voor ubuntu een aparte home partitie hebt aangemaakt dan blijven alle
gegevens op je home bewaart als je maar oppast dat je tijdens installeren je home niet laat formateren
anders je gegevens backuppen en als nog bij een nieuwe instalatie een  apparte home partitie aanmaken
kan met de live cd tijdens de instalatie
als je nu een nieuwe versie installeer kan je gewoon met de nieuwe live cd een clean
install doen dit werkt gewoon het beste met de minste kansen op fouten

Offline gboxtel

  • Lid
installatie packages bij upgraden van Ubunto 7 naar 8.04 mislukt
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/06, 00:22:56 »
Hallo,

Ik had vorige week precies hetzelfde. Na enig zoeken bleek dat dit een toch wel ernstige bug is die veroorzaakt wordt door de kernel die je draait tijdens de update. Ik kon dit op de volgende manier oplossen:

- druk tijdens het booten op om het GRUB menu te zien
- boot kernel 2.6.22-14 ipv 2.6.22-15
- open een terminal venster, eventueel CTRL-ALT-F1 om in terminalmodus te werken
- log in
- $ sudo dpkg –configure -a (duurt een minuut of 10)
- $ sudo reboot now

Succes!