Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu/Ubuntu Mate  (gelezen 334 keer)

Ubuntu/Ubuntu Mate
« Gepost op: 2015/10/23, 21:46:45 »
Toen ik Ubuntu 15.04 installeerde kreeg ik tot mijn verbazing Ubuntu Mate, waar ik nu 6 maanden mee heb gewerkt. Heb vannacht deze ge-upgrade naar Ubuntu Mate 15.10.
Heb altijd met Ubuntu gewerkt daarvoor.

Wat ik mij afvraag is het volgende: Kan in Ubuntu Mate nu terugzetten naar Ubuntu. Heeft dat iets te maken met kde/GNOME of dergelijke,  of heb ik toen ik Ubuntu downloadde om te installeren een verkeerd bestand ge-upload.

Hoe kan ik weer terug naar Ubuntu vanuit Ubuntu Mate

Bij voorbaat mijn dank voor de adviezen,
Peter
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

Online Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu/Ubuntu Mate
« Reactie #1 Gepost op: 2015/10/23, 22:21:48 »
Ja het kan, maar of het aan te raden is ....... Maar niet geschoten is altijd mis :lol:
Je dient dan Ubuntu-desktop te installeren, of in een terminal sudo apt-get install ubuntu-desktop te doen.
Je loopt het risico, dat je meerdere programma krijgt, die hetzelfde doen, maar die kan je natuurlijk ook weer verwijderen.
Als leer en knutsel project is het leuk, maar ik denk dat een schone installatie sneller werkt en kleiner is.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Ubuntu/Ubuntu Mate
« Reactie #2 Gepost op: 2015/10/23, 23:08:04 »
@Ron, bedankt voor je tip, maar naar aanleiding daarvan heb ik even in Synaptic pakketbeheer gekeken en zag daar staan "default settings for the Ubuntu desktop".
Weet jij ook wat er gaat gebeuren als ik dat pakket installeer??
Ubuntu 23.10 up-date
Schijf cap. 11.6Gb
Intel® Core™ i5-8259U@ 2.30GHz × 8
Mesa Intel IRIS (R) Plus Graphics 655 (CFL GT3)

FrSu

  • Gast
Re: Ubuntu/Ubuntu Mate
« Reactie #3 Gepost op: 2015/10/24, 09:05:15 »
Dan krijg je dat wat Ron beschreven heeft. In Ubuntu kun je op die manier diverse desktop omgevingen installeren, maar krijg je ook de programma's mee die bij die desktop bedoeld zijn. Dat kan wat rommelig overkomen in jouw menustructuur, er zijn dan verschillende programma's bijgekomen die eigenlijk hetzelfde doen.

Je kunt hier ook even kijken: http://askubuntu.com/questions/65083/what-kinds-of-desktop-environments-and-shells-are-available