Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Gebruikersinstellingen LibreOffice  (gelezen 710 keer)

[OPGELOST] Gebruikersinstellingen LibreOffice
« Gepost op: 2012/06/04, 16:30:45 »
Hoi,

Ik had een vraagje over LibreOffice: Voordat LibreOffice de 3.5 versie uitrolde, werden alle gebruikersinstellingen bewaard in de map ".libreoffice" in je homemap. Sinds de 3.5 versie is dit - naar mijn weten - niet meer het geval. Weet iemand waar de gebruikersinstellingen tegenwoordig bewaard worden?

Ik vraag dit omdat ik bij elke nieuwe installatie alles weer moet nalopen (het standaard aanvinken van icoontjes op de menubalken etc.), en dat is een nogal tijdrovende klus, gezien de omvang van het programma.

Ik heb deze vraag ook al gedropt via de IRC-kanalen van LibreOffice, maar helaas bleef het in de 6 uur ná het stellen van de vraag angstvallig stil. Vandaar dat ik de vraag maar hier "dump"...  :)

Bedankt alvast!
« Laatst bewerkt op: 2012/06/04, 17:24:28 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline axelv

  • Lid
Re: Gebruikersinstellingen LibreOffice
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/04, 16:46:56 »
In ~/.config/libreoffice ?

Re: Gebruikersinstellingen LibreOffice
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/04, 17:24:11 »
Ja, dat ziet er inderdaad weer bekend uit. Dat moet het zijn!

Opgelost, en bedankt Axelv!  ;)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: [OPGELOST] Gebruikersinstellingen LibreOffice
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/04, 18:38:35 »
Ik vraag dit omdat ik bij elke nieuwe installatie alles weer moet nalopen (het standaard aanvinken van icoontjes op de menubalken etc.), en dat is een nogal tijdrovende klus, gezien de omvang van het programma.
De instellingen staan, voor zover ik kan zien, allemaal in registrymodifications.xcu. Je zou kunnen overwegen om de de instellingen die je altijd moet doen, via een scriptje te laten verlopen (grep, sed, awk, etc.). Het kost de eerste keer wel wat tijd, maar daarna heb je er veel plezier van want ben je binnen no-time klaar en is het ook voor 100% correct.

Wat je zou kunnen doen is het originele settings-bestand tegenover het aangepaste bestand te diff'en, en het resultaat daarvan in het scriptje te zetten.

Offline HarzG

  • Lid
Re: [OPGELOST] Gebruikersinstellingen LibreOffice
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/04, 21:40:22 »
Ik heb deze vraag ook al gedropt via de IRC-kanalen van LibreOffice, maar helaas bleef het in de 6 uur ná het stellen van de vraag angstvallig stil. Vandaar dat ik de vraag maar hier "dump"...  :)
... zoeken in Ubuntu-nl.org - kan ook  :)
btw: Over de stappen/instellingen van LibO 3.4.x naar 3.5.x was ik af en toe wat nukkig. Let vooral op de 15min voor het bewaren van Autoherstel-info. Bij mensen die onder tijdsdruk belangrijke documenten bewerken was de default onacceptabel lang in 3.5.
info: De bug met de externe XLS-rekenbladen zit helaas nog steeds in de actuele LibO-versie. Maar ik zie weinig gebruikers die dat testen/melden, dus blijft deze bug misschien enige tijd in LibO. Ik overweeg de laatste tijd om weer terug te gaan naar OpenOffice (niet bugvrij, maar daarmee worden tenminste XLS-sheets niet beschadigd).
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: [OPGELOST] Gebruikersinstellingen LibreOffice
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/05, 01:01:44 »
zoeken in Ubuntu-nl.org - kan ook  :)

Ha ha...  dat had ik ook gedaan, maar ik kreeg een berg resultaten waar ik het antwoord niet in vond. Jouw posting (waar het antwoord eigenlijk in verwerkt was) vond ik helaas niet met de zoekcriteria die ik gebruikte. Maar ja... ik heb het antwoord inmiddels alsnog, en dus ben ik een blij menneke!  ^-^
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: [OPGELOST] Gebruikersinstellingen LibreOffice
« Reactie #6 Gepost op: 2012/06/05, 01:06:09 »
Ik vraag dit omdat ik bij elke nieuwe installatie alles weer moet nalopen (het standaard aanvinken van icoontjes op de menubalken etc.), en dat is een nogal tijdrovende klus, gezien de omvang van het programma.
De instellingen staan, voor zover ik kan zien, allemaal in registrymodifications.xcu. Je zou kunnen overwegen om de de instellingen die je altijd moet doen, via een scriptje te laten verlopen (grep, sed, awk, etc.). Het kost de eerste keer wel wat tijd, maar daarna heb je er veel plezier van want ben je binnen no-time klaar en is het ook voor 100% correct.

Wat je zou kunnen doen is het originele settings-bestand tegenover het aangepaste bestand te diff'en, en het resultaat daarvan in het scriptje te zetten.

Goeie tip! Had ik helemaal niet aan gedacht. Tja... voorheen pakte je gewoon de .libreoffice-map van de vorige installatie, "knalde" deze terug in de homemap van de nieuwe installatie, en klaar was je. Maar sinds versie 3.5 zijn de settings verhuisd naar een andere lokatie, en ik vroeg me al af waarheen....
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?