Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sleutel overschrijven  (gelezen 594 keer)

Offline vpanter

  • Lid
Sleutel overschrijven
« Gepost op: 2012/02/26, 15:44:42 »
Ik werk met Ubuntu 11.10

Ik ben al een tijdje mijn "minimaliseren, maximaliseren, afsluiten" knoppen kwijt. Via Metacity > general > button layout begrijp ik dat de positie van de knoppen kunnen gewijzigd worden, maar dan krijg ik de waarschuwing dat de sleutel niet kan overschreven worden, en ja als ze er niet staan kan ik ze ook niet van plaats veranderen ;). Dit is echter het dichtste in de buurt dat ik geraak. Ik ben aangelogd als administrator, maar toch lukt het me niet. Is er een instelling die ik moet aanpassen om de sleutel weer overschrijfbaar te maken, maar ook hoe ik mijn knoppen terug krijg? of doe ik anders mis?

Bedankt
Leo

PS off topic voor bovenstaande, maar kan iemand me vertellen hoe ik de taal van mijn topic kan wijzigen, want nu is 3/4 van mijn  tekst onderstreept met een rood golvend lijntje, en zo veel fouten schrijf ik niet  ;)

Re: Sleutel overschrijven
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/26, 22:01:58 »
Voor het eerste button_layout selecteren, dan met de rechtermuis knop op klikken, kiezen uit het menu wat je krijgt Sleutel bewerken en vervolgens de waarde aanpassen menu:minimize,maximize,close voor de knoppen rechts of minimize,maximize,close:menu voor de knoppen links.
Of zo http://www.liberiangeek.net/2011/12/move-minimize-maximize-close-buttons-to-the-right-in-ubuntu-11-10-oneiric-ocelot/

Voor de juiste taal in te stellen, klik met de rechtermuis knop in het veld waar je het bericht typt, kies in het menu Talen selecteer de juiste taal.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vpanter

  • Lid
Re: Sleutel overschrijven
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/26, 22:41:59 »
Beste Gijsbert,

Bedankt voor je antwoord, maar probleem is dat ik de sleutel niet kan bewerken. Ik krijg de melding: Deze sleutel kan niet bewerkt worden.

Vriendelijke groeten

Leo

Re: Sleutel overschrijven
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/26, 23:37:41 »
Gebruik je Unity of Gnome3? Voor het laatste:
Open een terminal(onder Hulpmiddelen) en type daarin gksudo gconftool-2 --set "/apps/metacity/general/button_layout" --type string ":minimize,maximize,close"  en type het wachtwoord, nadat het commando uitgevoerd is moet je gnome opnieuw opstarten.
Dat gaat zo druk de ALT+F2 toetsen tegelijk in en type in het veld r en geef een ENTER.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vpanter

  • Lid
Re: Sleutel overschrijven
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/27, 00:05:56 »
Bedankt,
ik heb de opdracht ingevoerd, maar ALT+F2 had niet het gewenste resultaat. Heb me dan afgemeld. Er is echter al wel een kleine verbetering: in sommige toepassingen blijven de submenu's aanwezig en heb ik ook toegang tot verdere menu's die via de rechterpijl oproepbaar zijn. Helaas zijn mijn knoppen nog niet terug.
Vriendelijke groeten
Leo

Re: Sleutel overschrijven
« Reactie #5 Gepost op: 2012/02/27, 00:13:35 »
Ik zal morgen even verder zoeken, als er ondertussen niet iemand anders een oplossing heeft. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.