Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Drivers voor composite device Lucy4 toetsenbord  (gelezen 807 keer)

Fraans

  • Gast
Drivers voor composite device Lucy4 toetsenbord
« Gepost op: 2010/12/16, 15:42:03 »
Beste mensen,

Dit is mijn eerste topic op dit forum dus ik hoop dat ik alles goed doe en anders vergeef het me a.u.b.
Ik heb Ubuntu 10.4 geïnstalleerd op een Toshiba laptop.
Nu is het zo, dat ik vanwege mij handicap met een aangepast toetsenbord (Lucy4) de computer moet bedienen. U raad het al..... Dit toetsenbord werkt niet met Ubuntu maar wel met alle Windows versies en Apple Mac.

Van de makers van de Lucy4 (Shannon electronics) kreeg ik onderstaande email:

We hebben LUCY met onze Linux versie geprobeerd.
Helaas werkt het niet zoals we gehoopt hadden. De toetsenbord functie werkt wel, maar zodra er gebruik gemaakt wordt van de muisfunctie of een instellingsfunctie van LUCY, loopt de zaak hopeloos vast. Het lijkt er op dat onze Linuxversie niet goed uit de voeten kan met een ‘samengesteld apparaat’ (composite device) zoals LUCY is.
 
Het is jammer dat het niet werkt, maar wij kunnen hier niet veel aan doen. LUCY is primair ontworpen voor Windows systemen en voldoet volledig aan de USB normen, Het feit dat de hardware ook op een Apple Mac werkt, geeft te denken dat het probleem in Ubuntu zit.
 
Wellicht dat ergens de juiste drivers voor composite devices te vinden zijn voor Ubuntu, maar daar hebben wij te weinig zicht op en kunnen je hiermee niet verder helpen.
 
Aangezien ik helemaal niet thuis ben in Ubuntu en ook het Engels niet voldoende beheer om dit probleem op een internationaal forum te plaatsen hoop ik dat er hier iemand de kennis heeft om dit probleem op te lossen of wil helpen dit probleem op een internationaal forum te plaatsen.

Alvast bedankt voor jullie reacties en hulp.

Groetjes,

Frans Timmermans
`s-Hertogenbosch