Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wie kan me aan een tool of procedure helpen om encrypted te downloaden  (gelezen 1310 keer)

Offline Bigtwin

  • Lid
Ik heb "net" mijn Ubuntu laptop draaien, en ben ook bezig een zelfbouw Ubuntu nas te bouwen.

Voor een van deze twee (of beide natuurlijk) zou ik encrypted of via een vpn willen downloaden. De laatste tijd viel me nl. op dat op mijn win pc met newsleecher steeds bij het downloaden de melden verscheen dat de download gescant was. Heeft wellicht iets met stichting Brein te maken.

Daarom ben ik op zoek om via een vpn of een encrypted verbinding te kunnen downloaden, zodat mijn provider (xs4all) niet kan zien wat ik zoal download. Wie weet hoe dat in zijn werk gaat?

Offline walterav

  • Lid
Re: Wie kan me aan een tool of procedure helpen om encrypted te downloaden
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/08, 19:43:16 »
Ik heb "net" mijn Ubuntu laptop draaien, en ben ook bezig een zelfbouw Ubuntu nas te bouwen.

Voor een van deze twee (of beide natuurlijk) zou ik encrypted of via een vpn willen downloaden. De laatste tijd viel me nl. op dat op mijn win pc met newsleecher steeds bij het downloaden de melden verscheen dat de download gescant was. Heeft wellicht iets met stichting Brein te maken.

Daarom ben ik op zoek om via een vpn of een encrypted verbinding te kunnen downloaden, zodat mijn provider (xs4all) niet kan zien wat ik zoal download. Wie weet hoe dat in zijn werk gaat?

De vraag is of je het eindpunt vertrouwd / derde partij die buiten je provider om alles voor je download en via de vpn/tunnel naar jou terugstuurd?

Offline Bigtwin

  • Lid
Re: Wie kan me aan een tool of procedure helpen om encrypted te downloaden
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/14, 22:01:07 »
Wellicht meer dan de provider, want die zijn of worden binnenkort gedwongen alle downloads te loggen. Paar drukjes op de knop en brein heeft zo allerhande lijstjes waar ze weer mee aan de slag kunnen...

Vandaar dat ik liever via een vpn download, kan de provider in ieder geval niet meekijken, al worden ze wettelijk gedwongen.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Wie kan me aan een tool of procedure helpen om encrypted te downloaden
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/15, 03:31:38 »
Zoek een usenetprovider die SSL ondersteunt en zet dat aan in je downloadprogramma.
Klaar.

Overigens heeft dat scannen helemaal niks met Brein te maken, want die kunnen echt niet meekijken op jouw internetverbinding.
Het zal eerder een virusscan zijn of zo. Kijk maar in de handleiding van je downloadprogramma.