Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe van workspace veranderen in vncviewer?  (gelezen 776 keer)

Hoe van workspace veranderen in vncviewer?
« Gepost op: 2008/03/23, 19:36:25 »
Ik gebruik vncviewer om remote een computer aan te sturen met ubuntu erop. Deze heeft meerdere werkbladen. Hoe kan ik als ik in vncviewer zit veranderen van werkruimte op de remote pc? Als ik ctl + alt + pijltje doe dan veranderd de werkruimte in de pc waarop ik vncviewer draai. Iemand een goede tip voor me?

Offline siegi

  • Lid
Hoe van workspace veranderen in vncviewer?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/23, 19:41:24 »
Gewoon rechts beneden op de pager klikken.

Hoe van workspace veranderen in vncviewer?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/23, 19:51:11 »
Hallo Siegi, dat werkt idd. Maar het is een pc waarop mythbuntu draait, daar heb je full-screens zodat je niet altijd bij de pager kan, dan is het handig om naar een andere werkruimte te kunnen om daar dingen te kunnen wijzigen, terminal erbij, firefox e.d. Dus een toetscombinatie zou ideaal zijn. Of is dat niet mogelijk?

Hoe van workspace veranderen in vncviewer?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/28, 12:09:43 »
In het geval iemand anders er nog iets aan heeft, ik had de oplossing eigenlijk al in huis, maar had er niet aan gedacht..

installeren pakket wmctrl op de remote computer, en vervolgens toetsencombinatie (bijvoorbeeld windows toets + 1) toewijzen aan commando wmctrl -s 0 (voor veranderen naar werkruimte 1), en zo ook voor de andere werkruimtes (dit ook op de remotecomputer natuurlijik). Zo kan je met een toetsencombinatie in vnc de werkruimte op een remote pc veranderen.