Ondersteuning > Software en configuratie

Hét Softwaretopic: welke programma's moet iedereen volgens jou eens bekijken?

(1/140) > >>

Vistaus:
Zoals de topictitel al zegt, welke programma's kun jij echt niet zonder, welke vind jij dat iedereen moet kennen?


Mogen ook extensies zijn voor browsers (ongeacht welke browser), Nautilus-extensies, hulpmiddelen voor de terminal, enz.

Carharttguy:
Tucan manager: Klik!

Een programma zoals RapGet, voor van Rapidshare en verschillende andere sites te downloaden.

Tom:
1 Audacious voor mijn Muziek (ogg).
2 Browser FireFox met de Addons > Better privacy - NoScript - Ublogorgin - Hide tabar.
3 Als zoekmachine  Iquick.
4 Als reserve Player en voor video shots VLC zonder extra plugins + Browser plugin.
5 Leafpad blokje.
6 Ublog orgin
7 Download helper.
8 SMplayer voor alleen mijn DVD´s af te spelen.

Ronnie:
Mijn highlights op dit moment:

* Okular - PDF reader waarmee je gemakkelijk kolommen kunt selecteren (wetenschappelijke artikelen) en notities kunt maken (worden wel in een apart bestand bewaard)
* Shotwell Photo manager - Fotobeheer (sneller dan F-spot) heeft de optie om geïmporteerde foto's automatisch van de camera te verwijderen (mist F-spot), mis nog wel wat functies (bijv CD-branden)
* Gimp - Is nu niet meer standaard geïnstalleerd
* pidgin-sipe - Protocol voor Pidgin die communiceert met Office Communicator (veelal gebruikt in werkomgevingen)
* seahorse-plugins - Gemakkelijk bestanden encrypten/decrypten, met rechterklik
* burg - Zeer mooie vervanger voor grub

Willy4:
Ergens niet zonder kunnen, is een subjectief in deze. ;)
Ik kijk nogal eens wedstrijden via internet en die worden meestal verspreidt middels peer to peer streams door sites als Myp2p en P2P4u. Met de wk voetbal in het vooruitzicht, is het misschien leuk om te weten dat er steeds meer p2p spelertjes voor Ubuntu beschikbaar komen.
Sopcast kenden we al, maar wat ik tot een week geleden niet wist, is dat er ook een Totem plugin voor is. Dat zelfde geldt voor PP-Stream. Beide zijn te installeren via deze ppa en beide zijn daarna in Totem af te spelen.
Wel is het zo dat de Sopcastspeler nu overboord moet want het is óf Totem óf de Sopcastspeler, maar ook Totem laadt de kanalengids prima in dus daarmee wordt de Sopcastspeler toch overbodig.
Een ander spelertje is PP-Live. Ook daar is nu een Ubuntu pakket voor, te vinden op deze site: http://www.cnbeta.com/articles/90406.htm en voor de vertaling: cnbeta.com vertaald door google
En dan is tegenwoordig in Synaptic GM-live te vinden; een livestream frontend voor MPlayer waarmee je mms-streams kunt afspelen en na installatie van de bovenstaande pakketten ook Sopcast, PP-Live en PP-Stream. :)

Edit; Ook te vinden in Synaptic is de Get-iplayer waarmee je in combinatie met het Tor verhaal naar BBC en ITV kunt kijken. Op zich niet zo interessant behalve als je tijdens de WK eens een avond of een weekend niet thuis bent want via de BBC-IPlayer website kunnen interlands tot 3 dagen na de wedstrijd worden teruggekeken. :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie