Interactief > Algemeen

Waarom ik geen nieuwe laptops meer koop

<< < (2/4) > >>

partyrabbit:
Ik heb zelden nieuwe computers gekocht (desktop en laptop). Ook vroeger met win al liever niet.
Ik kocht graag slechts enkele jaren oude langzame pc's van vrienden en kennissen, vaak voor een habbekrats want zoals ze zelf al zeiden "oud en langzaam". Nu minder aan de orde, maar het was helemaal leuk als win weer eens met een nieuwe versie kwam waardoor ook nieuwe pc's noodzakelijk werden want "oud en langzaam".
Wat geheugen erbij plempen. Soms een grotere of extra HDD erin. Bij laptop nieuwe accu erin. Nieuwe install om van de zwaar vervuilde trage oude install af te komen en hij kon weer snel een jaar of 3-4 mee ...
... en soms kreeg ik een jaar of wat later van dezelfde te horen dat zijn nieuwe pc weer langzaam was, met het compliment dat mijn pc veel sneller was (zijn oude, werkelijk vaker voorgevallen).

En sinds linux is dit alleen maar nog meer aan de orde. Hier draaide lang nog een linux dual core veel sneller dan een i5 of i7 van vrienden. Al moet ik erkennen dat win 10 een tot de stabielste versies behoort.

ZijneBalorigheid:
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=98074.0 :P

HWE64:
Over een tijdje komen er genoeg pc's (desktops en laptops)vrij als W11 geintroduceerd wordt. Heel veel gebruikers van W10 in onze maatschappij willen toch het aller nieuwste, dus W11.

ZijneBalorigheid:

--- Citaat van: HWE64 op 2021/09/14, 21:19:10 ---Over een tijdje komen er genoeg pc's (desktops en laptops)vrij als W11 geintroduceerd wordt. Heel veel gebruikers van W10 in onze maatschappij willen toch het aller nieuwste, dus W11.

--- Einde van citaat ---

En dat terwijl de systeemeisen van windows 11 ook heus weer niet zo heftig zijn dat de relatief oudere machines dit niet trekken....Het wordt een ander verhaal zodra er ook zware software bovenop komt ok....

rico70:
Secure boot en TPM zijn de grootste hangijzers.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie