Interactief > Algemeen

Waarom ik geen nieuwe laptops meer koop

<< < (3/4) > >>

HWE64:

--- Citaat van: rico70 op 2021/09/15, 13:15:48 ---Secure boot en TPM zijn de grootste hangijzers.

--- Einde van citaat ---
Wil dat zeggen dat secure boot in de bios niet meer uit te schakelen is?

rico70:
Secure boot moet aanwezig zijn, of het uitgeschakeld mag / kan worden weet ik niet.
TPM is een vereiste voor win 11, geen TPM dan kan je geen win 11 installeren.
Persoonlijk had ik die 2 vereisten liever als een advies gezien ipv harde eis.

Ronaldus:
Ook de grafische kaart en de processor kunnen nog een issue zijn:

Compatibel met DirectX 12 of nieuwer met WDDM 2.0-stuurprogramma

+ TPM versie 2.0 moet erin zitten en een relatief nieuwe processor (bijv. Intel core van de 8ste generatie = 2018 of nieuwer).

Waar nu W10 soepel op draait, gaat vaak met de uiteindelijke W11 niet werken. Ik vermoed dat de 2e hands pc-markt uiteindelijk enorm gaat groeien.

henkoegema:

--- Citaat van: Ronaldus op 2021/09/15, 14:39:29 ---....................................
...................................
Ik vermoed dat de 2e hands pc-markt uiteindelijk enorm gaat groeien.

--- Einde van citaat ---

=D 

Ik heb zeker al in 20 jaar geen nieuwe computer gekocht.
Altijd een Windows afdankertje van kennissen gebruikt.  Uiteraard met Linux.

MKe:
Ik heb deels dezelfde ervaring als de artikel schrijver. De ASUS die ik kocht in 2015 had al snel allerlei problemen, zo werkte er al 1 usb poort niet meer en ging het toetsenbord stuk. Het werkt nu als desktop voor mijn zoon met een draadloos toetsenbord en muis en in die hoedanigheid werkt hij prima (met Manjaro Linux).
Ik heb ook nog een dual core Toshiba uit 2007 die technisch op de baterij na nog prima in orde is. Maar voor dagelijks gebruik is hij niet fijn. Internetten met 2 GB is niet te doen, ookal draait hij Arch linux met w3m als windowmanager. Ik weet dus niet hoe deze meneer dagelijks kan werken met een laptop uit 2006.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie