Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SSH Connection refused zelfde ip.  (gelezen 918 keer)

Offline Brian_123

  • Lid
SSH Connection refused zelfde ip.
« Gepost op: 2016/03/21, 12:38:49 »
Hallo,

Ik weet niet of die de juiste plek is voor deze vraag. Zo niet mijn excuses.

Ik heb van een oude computer van mij een 'server' gemaakt met 2TB geheugen en ubuntu erop geïnstalleerd nu heb ik openssh erop geïnstalleerd en krijg ik de error :  "Connection Refused" zodra ik met mijn andere PC probeer te verbinden met de server.

De firewall etc op de server staat uit daar ben ik 100% zeker van ik denk dat het probleem komt omdat de server en mijn hoofdpc die op dezelfde router aangesloten zit dezelfde ip hebben.

Nja ik weet eigenlijk bijna zeker dat dit het probleem is.

Nu is de vraag hoe valt dit op te lossen? Zodat ik alnog met mijn pc via ssh met de 'server' kan verbinden.

Alvast bedankt,

- Brian

Re: SSH Connection refused zelfde ip.
« Reactie #1 Gepost op: 2016/03/21, 17:15:58 »
Door twee verschillende ip adressen toe te kennen zou het zowiezo beter moeten werken.
IP-adressen dienen uniek te zijn in een netwerk en twee machines met hetzelfde ip adres 'mag' dus niet.

Offline Nero

  • Lid
Re: SSH Connection refused zelfde ip.
« Reactie #2 Gepost op: 2016/03/26, 12:13:10 »
Indien beide toestellen hun adres opvragen via DHCP krijg je sowieso een verschillend adres.
(...) nu heb ik openssh erop geïnstalleerd en krijg ik de error :  "Connection Refused" zodra ik met mijn andere PC probeer te verbinden met de server.
Connection Refused duidt er doorgaans op dat er geen ssh-server actief is op het target adres. Als je enkel openssh hebt geïnstalleerd staat alleen de ssh-client op het toestel.

Wil je op de server testen of ssh-server actief is, geeft dan de opdrachtssh localhostop de server zelf. Is alles goed geconfigureerd dan krijg je een prompt waarbij je de nieuwe connectie dient te accepteren of te weigeren. Weigeren van de verbinding is hier logisch.