Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bestandslocatie evolution  (gelezen 863 keer)

psmhamburg

  • Gast
Bestandslocatie evolution
« Gepost op: 2007/11/11, 23:07:49 »
Hallo,

Ik heb een probleem, na het installeren van een programma op mijn systeem kan ik niet meer inloggen. ik krijg hier krijg ik een melding van als ik inlog. Het programma is een tool die je systeem vergrendeld als je wegloopt bij je systeem en je je gsm meeneent (werkt via bleutooth en weet niet hoe dar programma heet) Nu kan ik mijn documenten en zo wel allemaal backuppen via MC de live cd of via de file save modus. Maar mijn e-mail niet. Ik heb wel regelmatig een backup gemaakt welke ik ook kan backuppen, maar ik zou graag willen weten of ik mijn evolution mail ook nu nog kan redden wat ik heb binnen gehaald na mijn laatste backup?

Bedankt alvast

gr patrick

Bestandslocatie evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/11, 23:33:11 »
Bedoel je de verborgen map in je Home directory?
-->Locaties-->Persoonlijke Map-->Beeld--> Verborgen bestanden weergeven-->naar beneden scrollen-->.evolution (Let op het puntje voor evolution) Dan op deze map klikken en daar staan de gegevens.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

psmhamburg

  • Gast
Bestandslocatie evolution
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/12, 17:44:18 »
Bedankt voor je hulp heb het gevonden. Kan ik nu ook gewoon die hele map .evolution kopieren en in een verse installatie plakken? Kan namelijk niet inloggen en alleen de mappen benaderen via de console.

Bestandslocatie evolution
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/12, 19:16:39 »
Citaat van: psmhamburg
Bedankt voor je hulp heb het gevonden. Kan ik nu ook gewoon die hele map .evolution kopieren en in een verse installatie plakken? Kan namelijk niet inloggen en alleen de mappen benaderen via de console.
Om evolution te backuppen:

gconftool-2 --shutdown
evolution --force-shutdown
tar -cvzf evolution-backup.tar.gz .evolution .gconf/apps/evolution .gnome2_private/Evolution
Om het dan weer terug te zetten:
gconftool-2 --shutdown
evolution --force-shutdown
tar xzf evolution-backup.tar.gz
gconftool-2 --unload evolution_setting.xml
gconftool-2 --load evolution_setting.xml
Vergeet niet je evolution-backup.tar.gz te kopieren en terug te zetten in je home map als je het wil restoren !!