Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu NL herkeuring kritiek  (gelezen 31982 keer)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #50 Gepost op: 2010/10/27, 23:26:26 »
Zou iemand Dennis kunnen bellen, of bij hem langs kunnen gaan? Dit moet echt geregeld worden, we kunnen het niet voort laten slepen.
Dit is een "known error" en aangegeven bij de vorige re-approval meeting, zie https://wiki.ubuntu.com/DutchTeamApprovalApplication#Roadmap

Citaat
New team contact - Currently Dennis and Sebastian are team contacts but Dennis does not have enough time anymore

Er is toch een e-mail gestuurd? Telefonisch of persoonlijk contact kan zeker nuttig zijn maar om dat nu af te dwingen gaat mij ver. Dennis was aanwezig op het vorige re-approval irc-overleg dus zal de e-mail vast begrijpen.

Dit kost tijd en respect voor de inzet en bijdrage die iedereen kan (of heeft kunnen) leveren.

Er wordt nu van alles bij gesleept zoals een rechtspersoon, dagelijkse leiding, domeinnaam ubuntu-nl.org, invulling beheerteam, enz. wat, volgens mij, geen betrekking heeft op het werkelijke probleem.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #51 Gepost op: 2010/10/28, 05:03:33 »
Zou iemand Dennis kunnen bellen, of bij hem langs kunnen gaan? Dit moet echt geregeld worden, we kunnen het niet voort laten slepen.
Dit is een "known error" en aangegeven bij de vorige re-approval meeting, zie https://wiki.ubuntu.com/DutchTeamApprovalApplication#Roadmap

Citaat
New team contact - Currently Dennis and Sebastian are team contacts but Dennis does not have enough time anymore

Er is toch een e-mail gestuurd? Telefonisch of persoonlijk contact kan zeker nuttig zijn maar om dat nu af te dwingen gaat mij ver. Dennis was aanwezig op het vorige re-approval irc-overleg dus zal de e-mail vast begrijpen.

Dit kost tijd en respect voor de inzet en bijdrage die iedereen kan (of heeft kunnen) leveren.

Er wordt nu van alles bij gesleept zoals een rechtspersoon, dagelijkse leiding, domeinnaam ubuntu-nl.org, invulling beheerteam, enz. wat, volgens mij, geen betrekking heeft op het werkelijke probleem.
Testcees, ik weet niet of je het probleem begrijpt. Er is inderdaad een e-mail verstuurt. Er zijn meerdere e-mails verstuurd. Er zijn heel erg veel e-mails verstuurd. Door de LoCo-raad, door ons, door andere mensen. Niemand krijgt een reactie, en in ieder geval de LoCo-raad heeft al aangegeven dat we eigenlijk al over de grens heen zijn.

Dennis was inderdaad aanwezig bij de vorige herkeuringsvergadering. Dat was de laatste keer dat ik iets van hem gezien heb, en volgens mij is het de laatste keer dat íemand iets van hem gezien heeft.

We zijn het stadium van 'een e-mail sturen' al lang voorbij. Feit is: Dennis reageert niet op mail. We moeten dus iets anders proberen om met hem in contact te komen.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

DarkEra

  • Gast
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #52 Gepost op: 2010/10/28, 09:41:20 »
Aangezien dit er sinds 20 Juli 2010 staat:

Citaat
New team contact - Currently Dennis and Sebastian are team contacts but Dennis does not have enough time anymore

Had hier dus al heel lang een oplossing voor kunnen komen en dat is dus niet gebeurt tot op heden. Daarbij is Sebastiaan (SWAT) de tweede die in de lijst voor komt en had hij dus de mails moeten nakijken en beantwoorden want er staat alleen dat Dennis dus niet genoeg tijd zou heben.

Sebastiaan zelf kennende heeft hij dus ook zeer weinig tot geen tijd om dit te doen. Dus........ er had al lang een ander iemand gekozen moeten worden om als e-mail contact te fungeren en het liefst twee (of drie) mensen mocht de ander wegvallen. Een backup persoon dus. Nu is er totaal niets.

In plaats van 3 maanden te discussies in bepaalde topic die soms behoorlijk lang uitlopen en daarbij steeds hetzelfde verhaal wordt aangehaald zonder echt resultaat en afsluiting, had men dus het bovenstaande moeten uitvoeren. Helaas hebben jullie dat dus zelf niet gedaan en gooien jullie je eigen ruiten ermee in.
Aangezien er mensen zijn uit het team dit weten, anders zou men het niet posten, hadden ze dit in het team zelf kunnen bespreken en tot een oplossing kunnen komen.

Daarbij komt ook (en dat weten velen) dat Dennis en Sebastiaan zelf heel goed weten dat ze geen tijd meer hebben voor zaken. Dan moet men een opvolger aanwijzen en de bijl erbij neerleggen maar ook dat willen ze beiden schijnbaar niet. Na 3 jaar op deze voet nog steeds door gaan is het echt erg imho.
Is het omdat hun ego gekwetst wordt dat ze hun status en benaming kwijtraken soms? Raken ze dan in een dip daarvan? Komop zeg, ruim plaats voor een opvolger en stel je niet aan. Zie de realiteit in dat ze geen tijd meer hebben en ervoor vrij kunnen maken.
« Laatst bewerkt op: 2010/10/28, 09:53:13 door DarkEra »

Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #53 Gepost op: 2010/10/28, 11:34:18 »
@Sense: "Dennis was inderdaad aanwezig bij de vorige herkeuringsvergadering. Dat was de laatste keer dat ik iets van hem gezien heb, en volgens mij is het de laatste keer dat íemand iets van hem gezien heeft."

Dat is niet waar. Hij heeft zijn blog nog geüpdate op 14 oktober. Das precies 14 dagen geleden, en dus wel een aardige tijd na de vorige herkeuring.
Niettemin moet ie inderdaad wel zijn mail beantwoorden, anders is het dag-dag Ubuntu-NL.

Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #54 Gepost op: 2010/10/28, 11:47:08 »
Het zal hem waarschijnlijk worst zijn. :|

Als ie van worst houdt tenminste. [/flauwegrap]

Tja, als ik zou weten wanneer ie thuis zou zijn, zou ik zo even langsgaan bij hem.
Het is jammer dat ie niet een opvolger zoekt, aangezien ie wel aangeeft het te druk te hebben (SWAT ook overigens, maar minder druk dan Dennis).

Offline JanClaeys

  • Lid
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #55 Gepost op: 2010/10/28, 12:03:36 »
Even mijn persoonlijk visie op het geheel:
Ubuntu-nl bestaat niet, het staat nergens ingeschreven als bedrijf, vereniging of stichting.
Juridisch en belasting technisch bestaat het niet.
Dit betekend het volgende:
1. Sponsors kunnen een schenking nergens kwijt en niet aftrekken van de belasting, alleen een "persoonlijke" schenking is mogelijk.
2. Medewerkers zijn mogelijk hoofdelijk aansprakelijk ?
3. Er is geen dagelijkse leiding.

Dit is alleen op te lossen, door eerst een juridische status te verkrijgen en dan met een meerkoppig bestuur te gaan werken, voor de dagelijkse beslommeringen.
Omdat we toch niet bestaan, maar er wel dingen moeten worden opgelost, is dat meerkoppig bestuur iets dat ondertussen prioriteit moet krijgen!

Het bovenstaande is mijn persoonlijke mening, niet die van een groep!
Politieke partijen, vakbonden, etc. hebben meestal ook geen juridisch statuut, en dat heeft geen invloed op sponsors, medewerkers & dagelijkse leiding.  Er is dus geen enkele reden waarom ubuntu-nl niet kan werken zonder.

Meer dan 99% van alle LoCoTeams hebben geen juridisch statuut.

Laat ons dus ophouden dat als reden in te roepen...

(En dit is absoluut niet persoonlijk bedoeld naar Ron, ook vele anderen hebben dit aangehaald als "reden" voor de problemen binnen ubuntu-nl, maar dat is gewoon complete onzin.  IMNSHO.)
Jan Claeys
Ubuntu-nl IRC team - Ubuntu-be LoCoTeam Contact

Offline JanClaeys

  • Lid
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #56 Gepost op: 2010/10/28, 12:17:33 »
Ik zou het volgende voorstellen: we stellen aan het LoCo Council voor dat we de re-approval desnoods zonder Dennis doen als hij niet reageert (er is heel goed werk bezig aan een re-approval-pagina binnen de ubuntu-nl gemeenschap momenteel).  Eventueel maken ze het een tijdelijke & voorwaardelijke re-approval voor 6 maanden, waarbinnen ubuntu-nl gerestructureerd moet worden, en dan opnieuw een approval krijgen.

@Sense: kan jij even polsen wat het LoCo Council daarover denkt?
Jan Claeys
Ubuntu-nl IRC team - Ubuntu-be LoCoTeam Contact

Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #57 Gepost op: 2010/10/28, 12:18:47 »
JanClaeys +1000
Ik ben het echt volledig met je eens! :)

Offline JanClaeys

  • Lid
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #58 Gepost op: 2010/10/28, 12:20:02 »
Oh, BTW, wie een prachtige wiki-pagina voor re-approval wil zien, kijk even naar dit: https://wiki.ubuntu.com/NicaraguanTeam/ReApproval2010 ...  :-)
Jan Claeys
Ubuntu-nl IRC team - Ubuntu-be LoCoTeam Contact

Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #59 Gepost op: 2010/10/28, 12:20:36 »
Oh, BTW, wie een prachtige wiki-pagina voor re-approval wil zien, kijk even naar dit: https://wiki.ubuntu.com/NicaraguanTeam/ReApproval2010 ...  :-)

Was al ter sprake gekomen ;)
Maar nogmaals dank, want het is zeker wel een pracht van een pagina! :)

DarkEra

  • Gast
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #60 Gepost op: 2010/10/28, 13:10:15 »
@Sense: "Dennis was inderdaad aanwezig bij de vorige herkeuringsvergadering. Dat was de laatste keer dat ik iets van hem gezien heb, en volgens mij is het de laatste keer dat íemand iets van hem gezien heeft."

Dat is niet waar. Hij heeft zijn blog nog geüpdate op 14 oktober. Das precies 14 dagen geleden, en dus wel een aardige tijd na de vorige herkeuring.
Niettemin moet ie inderdaad wel zijn mail beantwoorden, anders is het dag-dag Ubuntu-NL.

Jong, wat heeft het updaten van zijn blog nou met Ubuntu NL te doen verder? Geen bal. Man, man, man...

Het gaat erover uit dat hij op IRC z'n klep niet open doet, geen mails beantwoord, hier op het forum is hij alweer langere tijd niet actief. Of heb je wat van 'm vernomen op het IRC teamkanaal van Ubuntu NL? Denk het niet want hij hangt alleen hooguit nog op #ubuntu-nl. Offtopic , meeting zit hij ook al ruim een jaar niet meer. Ook hangt hij op de Engelstalige IRC channels maar zegt verder niks.

In het team gedeelte van het forum zal je ook niets van 'm vernomen hebben denk ik zo. Of wel?

Nee dus. Dus niemand heeft hier nog iets vernomen van Dennis of hem nog gezien.

Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #61 Gepost op: 2010/10/28, 15:12:25 »
Ik zou het volgende voorstellen: we stellen aan het LoCo Council voor dat we de re-approval desnoods zonder Dennis doen als hij niet reageert (er is heel goed werk bezig aan een re-approval-pagina binnen de ubuntu-nl gemeenschap momenteel).  Eventueel maken ze het een tijdelijke & voorwaardelijke re-approval voor 6 maanden, waarbinnen ubuntu-nl gerestructureerd moet worden, en dan opnieuw een approval krijgen.

@Sense: kan jij even polsen wat het LoCo Council daarover denkt?
Ik heb het er al eventjes kort over gehad met Laura, maar zij zei (terecht) dat ze niet Ubuntu NL kunnen bevoordelen. Er zijn ongeveer zes LoCo-teams waarvan de LoCo-contactpersonen nog niet gereageerd hebben. Er moet nog overlegd worden in de LoCo-raad hoe deze gevallen behandeld moeten worden.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #62 Gepost op: 2010/10/28, 15:36:01 »
Ik heb zo net met Dennis Kaarsemaker gebeld (erg kort, omdat hij erg weinig tijd had).

Dennis gaat vandaag het volgende ondernemen: Hij belt eerst SWAT op over de stand van zaken, daarna neemt hij contact op met het Internationale LoCo Team en met Sense.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #63 Gepost op: 2010/10/28, 16:23:51 »
Ja en SWAt weet het ook niet want die is ook druk. Ja, nou.............wat zal ik verder nog over zeggen.
Gaat weer een héle lange tijd duren.

SWAT heeft inderdaad weinig tijd, maar achter de schermen (in het #ubuntu-nl-team IRC kanaal) wordt hij wel op de hoogte gehouden. Ik heb ook het gevoel dat de hulp van 'het nieuwe beheerteam' erg welkom was. De communicatie met SWAT verloopt nu een stuk rustiger.

Een negatieve instelling is het laatste wat we nu kunnen gebruiken. Er is nog steeds een klein team erg hard bezig om alles recht te trekken en de planning om alles opener te maken door te zetten. Dat is zeker niet gemakkelijk, maar zo'n berichten maakt het er zeker niet beter op.

Daarom hoop ik ook dat de reacties die hieronder gepost worden oppeppend zullen werken. We doen erg ons best en dat mag zeker gewaardeerd worden!
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

DarkEra

  • Gast
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #64 Gepost op: 2010/10/28, 17:43:43 »
Het heeft weinig te maken met een negatieve instelling imho. Er worden gewoonweg keiharde feiten voorgeschotelt en men houdt er niet van schijnbaar om met de neus erop gedrukt te worden. Het is al vaker aangekaart geweest, veel te vaak...... En dat nu na drie tot vier jaar nog niet veel is ondernomen op bepaalde vlakken en echt alles op het laatste moment moet gebeuren komt niet erg fijn en overtuigend over voor sommigen hier.

Ik kan femke echt geen ongelijk geven hierin.


Zouden we overigens twee andere mensen mogen kiezen die de plaats in mochten nemen van de twee heren dan had ik wel een paar namen die bij mij bovenaan de lijst zouden komen staan die als LoCo-hoofd mogen fungeren en het er veel beter vanaf zouden brengen. Ik denk ook dat de tijd rijp ervoor is, al langer eigenlijk. Overrijp zelfs?

Offline Dave

  • Lid
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #65 Gepost op: 2010/10/28, 18:20:33 »
Tuurlijk en ik waardeer het ook. Alleen begrijp ik gewoon niet na alle eerdere signalen van anderen, dat er nooit eerder is ingegrepen en dat is mede door SWST en Dennis. Sorry dat ik het zeg, maar nu moeten anderen er voor opdraaien dat het alsnog gaat lopen.
Kijk en dat gaat mij een beetje te ver eerlijk gezegd. Zo gaat het al een jaar of 4 imo. En nu opeens.........................

Maar nogmaals veel succes.

SWAT heeft al vaker blijk gegeven van toeten nog blazen te weten en voornamelijk maar wat onzin voor te schotelen en alles af te schuiven, en Dennis is al jaren buiten beeld inmiddels.
tZal hem ook boven de pet gegroeid zijn na een deels mislukte overstap met software en server en dan nog een update.

Zag hier al langs komen dat er een team verantwoordelijk mocht zijn.
Echt veel beter dan afhankelijk te zijn van deze 2 of uberhaupt van een enkeling.
Ook al zijn het nog zulke aardige boys.




Offline Dave

  • Lid
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #66 Gepost op: 2010/10/28, 18:27:45 »
Zouden we overigens twee andere mensen mogen kiezen die de plaats in mochten nemen van de twee heren dan had ik wel een paar namen die bij mij bovenaan de lijst zouden komen staan die als LoCo-hoofd mogen fungeren en het er veel beter vanaf zouden brengen. Ik denk ook dat de tijd rijp ervoor is, al langer eigenlijk. Overrijp zelfs?

Zou er zo al 2 weten die internationaal heel veel voor onze gemeenschap zouden kunnen betekenen maar of ze het inmiddels nog willen na alle malleur van de afgelopen jaren?
Misschien eens een poll en vooraf inventarisatie wie men het toevertrouwd?
Of is dat weer te democratisch misschien  :evil:

Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #67 Gepost op: 2010/10/28, 18:32:06 »
Oké, jongens, even rustig nu. Met schelden lossen we niks op, maar kweken we alleen maar negatieve gevoelens. Misschien moeten we even afkoelen. Er is nu iets geregeld, en als het goed is komt er nu beweging in. We kunnen wel weer wat rust gebruiken.

Dennis en Sebastian hebben veel gedaan voor Ubuntu NL, daar doet de slechte bereikbaarheid van de laatste tijd niets aan af. Ik ben het er helemaal mee eens dat het niet zo netjes is om nergens meer op te reageren en dat er eerder mensen hadden moeten terugtreden, maar ga alsjeblieft geen persoonlijke aanvallen doen. Kalmte, mensen!
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Dave

  • Lid
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #68 Gepost op: 2010/10/28, 19:30:49 »
Oké, jongens, even rustig nu. Met schelden lossen we niks op, maar kweken we alleen maar negatieve gevoelens. Misschien moeten we even afkoelen. Er is nu iets geregeld, en als het goed is komt er nu beweging in. We kunnen wel weer wat rust gebruiken.

Dennis en Sebastian hebben veel gedaan voor Ubuntu NL, daar doet de slechte bereikbaarheid van de laatste tijd niets aan af. Ik ben het er helemaal mee eens dat het niet zo netjes is om nergens meer op te reageren en dat er eerder mensen hadden moeten terugtreden, maar ga alsjeblieft geen persoonlijke aanvallen doen. Kalmte, mensen!


Waar wordt er gescholden dan? Dennis is iemand uit de prehistorie van dit forum en Swat heeft er wat tussendoor geroeid.
Er zijn zoveel mensen die echt veel betekend hebben voor de gemeenschap en er echt veel energie ingestoken hebben, ook fysiek, dat het gewoon onzinnig is om er wat heilig te verklaren(of blijven verklaren) die er toevallig vroeg tussen zaten en nadien niets meer verzet hebben en zelfs volledige desinteresse toonden.
Nee sorry we zijn inmiddels jaren verder en kunnen niet blijven hengelen naar goedkeuring van ene Dennis.

Zie al tijden veel gewichtigdoenerij van teamleden hier.
Nou pak aan, tis jullie ding nu.
Laat nu eens zien dat er een team is die meer kan dan zeveren over offtopic dingesen.






Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #69 Gepost op: 2010/10/28, 19:57:49 »
Meer dan 99% van alle LoCoTeams hebben geen juridisch statuut.

Laat ons dus ophouden dat als reden in te roepen...
Nederland is een land van regels, zonder rechtsgeldige status heb je in NL geen poot om op te staan.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #70 Gepost op: 2010/10/28, 21:02:53 »
@Sense: "Dennis was inderdaad aanwezig bij de vorige herkeuringsvergadering. Dat was de laatste keer dat ik iets van hem gezien heb, en volgens mij is het de laatste keer dat íemand iets van hem gezien heeft."

Dat is niet waar. Hij heeft zijn blog nog geüpdate op 14 oktober. Das precies 14 dagen geleden, en dus wel een aardige tijd na de vorige herkeuring.
Niettemin moet ie inderdaad wel zijn mail beantwoorden, anders is het dag-dag Ubuntu-NL.

Jong, wat heeft het updaten van zijn blog nou met Ubuntu NL te doen verder? Geen bal. Man, man, man...

Het gaat erover uit dat hij op IRC z'n klep niet open doet, geen mails beantwoord, hier op het forum is hij alweer langere tijd niet actief. Of heb je wat van 'm vernomen op het IRC teamkanaal van Ubuntu NL? Denk het niet want hij hangt alleen hooguit nog op #ubuntu-nl. Offtopic , meeting zit hij ook al ruim een jaar niet meer. Ook hangt hij op de Engelstalige IRC channels maar zegt verder niks.

In het team gedeelte van het forum zal je ook niets van 'm vernomen hebben denk ik zo. Of wel?

Nee dus. Dus niemand heeft hier nog iets vernomen van Dennis of hem nog gezien.

Waar heb jij het over?

Sense zegt toch duidelijk:
" Dat was de laatste keer dat ik iets van hem gezien heb, en volgens mij is het de laatste keer dat íemand iets van hem gezien heeft."

Na die herkeuring heeft ie nog een blogpost gemaakt. Of dat nu wel of niet van doen heeft met Ubuntu-NL, hij is dus nog GEZIEN na de herkeuring. Ik weerlegde dus alleen maar Sense zijn argument, dus geen reden voor jou om je zo op te winden.

@Ron: Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ook zonder rechtsgeldige status red je het hier wel.

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #71 Gepost op: 2010/10/28, 21:06:15 »
Ik zou graag even tussendoor iets willen vragen: is het nog mogelijk om nadat we de status van officieel erkend LoCo-team verliezen deze terug te krijgen?

Als dat zo is, dan wordt het tijd om eens niet die status, maar het herorganiseren van onze LoCo als prioriteit te stellen. Het is nu inderdaad een zooitje en als ons LoCo team niet duidelijk gestructureerd is en er niet meer mensen zijn om op terug te vallen als een belangrijke positie voor een tijd niet meer kan bekleed worden zal dit gewoon keer op keer blijven gebeuren. Het beste zou zijn om over deze herstructurering te laten denken door een groep van actieve leden van de oude garde van dit forum. Dan kunnen we weer werken aan het terugkrijgen van onze status, wat een eitje zal zijn als alle zaken hier goed op orde zijn.

Ik wil hier trouwens ook niemand verwijten, omdat dat redelijk hypocriet zou zijn omdat ik de laatste tijd ook niet actief ben geweest omtrent mijn "taak".

Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #72 Gepost op: 2010/10/28, 21:40:12 »
@Joshua: In welke zin zijn de LoCo-teams nu niet duidelijk gestructureerd? We hebben onlangs al de nodige structuur ingebracht:

-Opengooien teams
-Teams toegankelijker maken
-Teams duidelijk splitsen

Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #73 Gepost op: 2010/10/28, 21:49:57 »
Ik ben het eens met Vistaus dat we de laatste tijd al heel wat bereikt hebben. Er is al veel verbeterd en we gaan de goede kant op.

We moeten natuurlijk nog gewend raken aan de nieuwe opzet, en er naar handelen. Dat kost tijd. Ook is het zo dat er nog het één en ander aan de besluitvaardigheid te doen is, maar dat zal waarschijnlijk verbeteren zodra het beheerteam aangevuld wordt door mensen met meer tijd en er een nieuw LoCo-contactpersoon komt.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Ubuntu NL herkeuring kritiek
« Reactie #74 Gepost op: 2010/10/28, 22:26:41 »
Citaat
@Joshua: In welke zin zijn de LoCo-teams nu niet duidelijk gestructureerd? We hebben onlangs al de nodige structuur ingebracht:

-Opengooien teams
-Teams toegankelijker maken
-Teams duidelijk splitsen
Ik heb het er voornamelijk over dat ik vind dat er te weinig wordt gecommuniceerd en samengewerkt met andere subteams en dat we hieraan zouden moeten werken. Maar dat is een discussie die we best kunnen houden in een ander draadje.

Er is in structuur als in "logische indeling" inderdaad al erg veel vooruitgang geboekt.

Voor de rest ben ik het met Sense Hofstede eens.