Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: blije verdeler van ubuntu  (gelezen 1250 keer)

Offline myniesp

  • Lid
blije verdeler van ubuntu
« Gepost op: 2012/04/10, 09:55:49 »
Ik werk met ubuntu sinds de 8.04 en ben er zeer tevreden mee .
We probeerden die aan de man te brengen , maar de mensen zijn soms zo gewoonte beesten hé
Mijn nicht heb al een jaar geleden kunnen overtuigen .
Maar ik moet nu zeggen , dat ik nu haar zoon , onze verzekeringsagent ,mijn broer en last but not least ons vader ubuntu heb gegeven.
Geweldig want hij had steeds de meeste problemen met de windows , om de haverklap kregen we hem binnen voor de opkuis of zelfs een format te geven .
Nu kwam hij weer van verlof , en het was weer zover , hij starte niet op .
We hebben hem mee naar huis genomen , en intussen een ubuntu pc gegeven .
Na 1 dag zei hij : zet op de mijne ook maar ubuntu , diene mens is wel al 74 jaar

Apetrots ben ik

Mag ook eens positief zijn
Mvg
Oneiric Ocelot ; gmail ; chromium ; ; Skype
Intel quad core cpu q 9400 2.66 ghz;
4 Gig memory ; 2 x HD 320 gig,
Grafische kaart Gigabyte Geforce 9600GT
Wil nog wel eens een schijfje met de mint :-)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: blije verdeler van ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/10, 12:28:26 »
Leuk om te lezen! Goed werk.  :)

Offline Bobbie

  • Lid
Re: blije verdeler van ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/10, 21:11:30 »
Fijn dat deze mensen het prettig vinden om met Ubuntu te werken en ga zo door  ^-^

Offline bwman

  • Lid
Re: blije verdeler van ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/10, 23:46:31 »
tof , blijkbaar zijn het de oudjes die het goede voorbeeld blijven geven ;-)
mijn vader werkt nu met mint "en is daar ook heel tevreden over geen trage win meer en die andere problemen zijn ook van de baan en die is nu ook 71 jaar.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Re: blije verdeler van ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/11, 00:06:58 »
Tof!

Het bewijst nog maar eens hoe makkelijk en eenvoudig Ubuntu in feite kan zijn.

Leuk om te lezen.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: blije verdeler van ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/11, 09:32:44 »
In mijn omgeving zijn het juist de mensen die niet zoveel van computers weten die al jaren prima werken met Ubuntu.
Mijn moeder werkt er al sinds 2009 mee, nooit problemen, en haar computer is van supertraag (1,87 GHz Celeron, 1GB geheugen, i.c.m. Vista) naar supersnel gegaan (sneller dan de laptop van mijn vader, die nota bene twee keer zo duur was en twee jaar later gekocht). Mijn zus werkt ook vaak met haar laptop, omdat die sneller is dan haar netbookje.
Mijn leraar Engels van de middelbare school en zijn vrouw zijn ermee gaan werken na een virusinfectie. Omdat de installatie toch niet meer te redden was stelde ik Linux voor en ze wilden het wel proberen. Naar tevredenheid blijkt, want toen ze een laptop kochten wilden ze daar ook meteen Ubuntu op.
Een gezin dat al ruim een jaar zat te tobben met Vista was ook blij met Ubuntu. (Ze hebben trouwens een heel gemengde omgeving daar: 1 laptop met Windows, 1 laptop met Mac OS X, 1 vaste computer met Ubuntu.)
Een ander gezin heb ik ook voorzien van Ubuntu, en ze waren er enthousiast over. Later heb ik hun andere laptop ook voorzien van Ubuntu.
Eén van mijn klanten heeft een computer uit 2000 of 2001 en draait er Ubuntu op, op een acceptabele snelheid (ze doet er niet zoveel mee).

Ook heb ik de computers van twee van mijn vrienden voorzien van een dualboot. Ze gebruiken het af en toe, en het is al nuttig gebleken toen Windows op één van de computers niet meer wilde starten.
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Offline myniesp

  • Lid
Re: blije verdeler van ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2012/04/11, 09:40:21 »
Super hé ! Nu wil ik ook wel nog een schijfje met de mint , lijkt me ook heel leuk .
Eens zien of daar ook alles op werkt .
Groetjes
Oneiric Ocelot ; gmail ; chromium ; ; Skype
Intel quad core cpu q 9400 2.66 ghz;
4 Gig memory ; 2 x HD 320 gig,
Grafische kaart Gigabyte Geforce 9600GT
Wil nog wel eens een schijfje met de mint :-)

Re: blije verdeler van ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2012/04/12, 19:13:49 »
Dat is mooi, heb je 8.04 nogsteeds draaien, volgens mij krijgt die geen updates meer?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline aartje

  • Lid
Re: blije verdeler van ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2012/04/12, 19:24:21 »
Dat is mooi, heb je 8.04 nogsteeds draaien, volgens mij krijgt die geen updates meer?
Nog wel voor de server-software en kernels en zo.
 8.04 was voor mij de betrouwbaarste versie maar ik raad toch sterk een nieuwe
versie, 11.10 of 12.04 (binnenkort) omdat die veel sneller zijn geworden door het
nieuwere ext4-filesysteem en dat scheelt een slok op een borrel !

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: blije verdeler van ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2012/04/13, 07:47:30 »
Ja, mooi hoor deze positieve verhalen!

Zelf ga ik, na eerst de familile (broers, schoonbroers, schoonmoeder) en diverse vrienden en kennissen (ook zakelijk) besmet te hebben, lekker met De Vrije PC. Tot nu toe 9 Ubuntu-installaties weggezet (nadat ze een workshop hebben gekregen) en binnenkort weer een reeks workshops voor een man of 10 (niet allemaal tegelijk hoor  :)). Daar zullen ook een aantal Ubuntu-installaties uit voort komen (waarschijnlijk 6⁻7).

Gisteren ook een enthousiast gesprek met een (onbezoldigd) opbouwwerker uit een achterstandswijk, zo eentje die met z'n poten in de modder staat: na een half uur wilde hij ook Ubuntu op zijn laptop hebben (de vrije software-filosofie trok hem zeer aan), na een uur wisten we zo 5 PC's weg te zetten in de buurt met een mogelijkheid tot nog meer, bv in een buurthuis of zo, en op het eind vertelde hij het verhaal op bewogen wijze door aan iemand die toevallig binnenkwam. Kun je het je voorstellen? 2 uur geleden had hij zelfs nog nooit van Ubuntu gehoord!!! Wat een energie krijg je daarvan...

En ook toevallig gisteren kreeg ik van iemand een aanbieding om uit een bedrijfsboedel 30 (!) PC's op te halen, compleet met beeldscherm, toetsenbord en muis; deze PC's worden door De Vrije PC ingezameld en weggegeven aan mensen die het nodig hebben. Maar ja, het levert me wel een praktisch probleem op: waar laat ik in vredesnaam 30 PC's? Maar ach, als je denkt in mogelijkheden en niet in problemen, zal de oplossing zich als vanzelf aan mij toevallen is mijn ervaring...

Re: blije verdeler van ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2012/04/13, 11:01:33 »
30 PC's lijkt me wel iets voor het Gambia-project: http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/helpdesk-gambia-wie-kan/