Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: twee schermen op 1 pc  (gelezen 591 keer)

Offline lieger

  • Lid
twee schermen op 1 pc
« Gepost op: 2011/01/03, 15:15:00 »
hallo,
ik heb twee dezelfde schermen staan en het leek mij leuk om die op mijn Dell pc (oude server) te gelijk te laten draaien. ik draai op ubuntu 10.04.
maar ik heb maar een aansluiting achterop. kan iemand mij helpen met wat ik nodig heb? ik heb al geprobeerd een extra video kaart er in te steken maar die past niet op het moederbord.
gegevens van de pc doe ik er bij alsbijlage (volgens Hardinfo)

Re: twee schermen op 1 pc
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/03, 17:59:14 »
Je hebt een geïntegreerde chip op je moederbord, wat ik uit je hardware info haal
VGA compatible controller  XGI Technology Inc. (eXtreme Graphics Innovation) Z7/Z9 (XG20 core) En deze heeft alleen een VGA uitgang?
Het makkelijkste zou toch zijn een juiste video kaart met twee uitgangen, ik weet alleen niet wat voor een slot je hebt voor je video kaart PCI of AGP?
En anders zo een spliter/versterker http://www.allekabels.nl/Monitor-/-VGA-Kabels/19/1075957/4-weg-VGA-SplitterVersterker.html maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee.



 
« Laatst bewerkt op: 2011/01/03, 18:04:36 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline lieger

  • Lid
Re: twee schermen op 1 pc
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/03, 18:28:00 »
bedankt voor je reactie
Je hebt een geïntegreerde chip op je moederbord, wat ik uit je hardware info haal
VGA compatible controller  XGI Technology Inc. (eXtreme Graphics Innovation) Z7/Z9 (XG20 core) En deze heeft alleen een VGA uitgang?
 
klopt.
en met die vga splitter geeft hij het zelfde weer op beide monitoren. de bedoeling is eigenlijk dat ik het buro blad deel over twee beeld schermen.

Re: twee schermen op 1 pc
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/03, 18:32:16 »
Dan is een andere video kaart met twee uitgangen de enigste oplossing, denk ik.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.