Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windiws installatie er helemaal !  (gelezen 1210 keer)

Offline Dump

  • Lid
Windiws installatie er helemaal !
« Gepost op: 2020/03/19, 21:59:11 »
Hoi Allen.
Mijn oude laptop, MSI CR61--- w10 --- amd E1-2100 ---  4gig DDR3 met 512mb ATI Radeon HD 8210 (MSI) krijg ik geen gang in. Er staat inmiddels zo goed als niet meer op. Hij doet het goed maat langzaam. Nu heb ik hem niet echt nodig en dacht dat het in deze tijd makkelijk was via dit oude beessie te netflixen. Dan staat alles klaar en hoef ik niets aan te sluiten. Maar ook dan staat hij te haperen. Eenmaal de film gestart gaat het redelijk maar eenmaal pauze ingedrukt (koppie the zetten) dan wil het niet meer op gang komen. Geheugen zat zou ik zeggen?
Wat mij betreft gaat de gehele w10 installatie eraf en dan xubuntu??? er op. Maar heeft dit zin? Als de grafische kaart/videokaart, of hoe dat heet, niet meer aan kan met w10 kan hij dat dan wel met linux?
Met de virtuel box kom ik denk ik ook niet echt verder want dan staan er 2 systemen op. Persoonlijk heb ik niets aan/met die w10 op deze oude kast.

Wat is wijsheid en wie doet een suggestie om lekker te netflixen?
Vriendelijke groeten, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Windiws installatie er helemaal !
« Reactie #1 Gepost op: 2020/03/19, 23:42:40 »
Start de PC met een liveUSB.
Ga met de browser chromium naar netflix en test.
4gig DDR3 is voldoende om, indien niet aanwezig, toch chromium in de live versie te installeren.

Werkt dit, dan werkt het ook na installatie.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Dump

  • Lid
Re: Windiws installatie er helemaal !
« Reactie #2 Gepost op: 2020/03/20, 13:00:22 »
Hoi DeBaas.
Bedankt voor je antwoord. Ik had nog een xubuntu 16lts op dvd en die heb ik er maar gelijk ingedaan en uitgevoerd. Makkelijk toch zo een geïntrigeerde ouderwetse dvd speler!!!

Maar als ik de Chromium via de software wil installeren dan moet ik mij aanmelden met een e-mail account bij Ubuntu-One omdat hij niet vrij zou zijn. Is dat normaal?

En als ik netflix probeer met de standaard webbrowser geeft netflix aan dat het beter zou zijn als ik de nieuwste Firefox gebruik voor de beste uitvoering. Bekend?

Groetjes en een fijne dag. Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline nieuwbie

  • Lid
Re: Windiws installatie er helemaal !
« Reactie #3 Gepost op: 2020/03/20, 18:43:00 »
Je kan gewoon de nieuwste Firefox installeren met:

sudo apt install firefox
in de terminal intypen dus.
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21

Offline PKing

  • Lid
Re: Windiws installatie er helemaal !
« Reactie #4 Gepost op: 2020/03/20, 19:14:03 »
Even ter aanvulling, mijn eega draait Xubuntu 18.04 op een oude laptop (gegevens in mijn handtekening) en die draait netflix zonder problemen, dus het moet met FF gewoon lukken.
FF kan wel eerst een DRM melding geven, maar lost dat binnen no time zelf op.
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline Dump

  • Lid
Re: Windiws installatie er helemaal !
« Reactie #5 Gepost op: 2020/03/20, 20:32:20 »
Oke. dank voor je antwoord.

Ik had 16lts versie en is nu geupdate naar de 18lts dus dat is ook mooi klaar.

Blijft nog wel staan het feit dat me gevraagd wordt mij aan te melden via Ubuntu-One. Waar komt dat dan vandaan?

Ik ga de opdracht uitvoeren voor Firefox.
Tot zover bedankt.

Groeten, Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.

Offline nieuwbie

  • Lid
Re: Windiws installatie er helemaal !
« Reactie #6 Gepost op: 2020/03/21, 16:38:23 »
Oke. dank voor je antwoord.

Ik had 16lts versie en is nu geupdate naar de 18lts dus dat is ook mooi klaar.

Blijft nog wel staan het feit dat me gevraagd wordt mij aan te melden via Ubuntu-One. Waar komt dat dan vandaan?

Ik ga de opdracht uitvoeren voor Firefox.
Tot zover bedankt.

Groeten, Dump.

Oh als je geüpgraded hebt krijg je vanzelf de nieuwste Firefox, is het niet meteen, dan wel bij de eerstvolgende update.

Waar dat Ubuntu One vandaan komt weet ik niet. Nog nooit meegemaakt. Het doet er verder niet toe, het maakt het mogelijk om met één account op diverse Canonicaldiensten in te loggen: https://en.wikipedia.org/wiki/Ubuntu_One
Clevo CJ70CU i7 16GB Ubuntu Unity 22.04; HP Compaq Presario CQ57 i3 4 GB Ubuntu Unity 20.04; HP Elitebook 6930p Core2 Duo 2GB Mint Cinnamon 20; HP 6830s Core2 Duo Xubuntu 20.04; HP nc6120 Pentium M 2GB MX-21

Offline Dump

  • Lid
Re: Windiws installatie er helemaal !
« Reactie #7 Gepost op: 2020/03/21, 23:15:35 »
Hartelijk dank.
Het is inmiddels goed gekomen met de firefox.
Nu weer even een ander probleem oplossen. Internet zit te googelen.
 Maar dat is een ander item geworden in dit forum.
Groeten Dump.
Ik was een newbie maar blijf een leek. Sorry.