Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Rsync kopieert niet alles  (gelezen 706 keer)

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
[Opgelost] Rsync kopieert niet alles
« Gepost op: 2009/05/31, 13:59:57 »
Hoi allen,

Ik ben al een paar dagen aan het spelen met rsync om de lokale laptop naar een externe server te backuppen.
Voor de persoonlijke mappen gaat dit goed, maar als ik bijvoorbeeld /etc wil syncen, loopt het fout.

Ik krijg geen foutmelding, maar het punt is dat hij niet de volledige /etc map over de kabel gooit.
Van de 15MB die mijn /etc rijk is, komt er slechts 4.6MB aan de overkant.
Hetzelfde probleem bij bijvoorbeeld de map /var.

Rsync wordt uitgevoert door de root gebruiker, dus hij heeft effectief alle rechten.

Indien ik /etc naar een lokale map op dezelfde laptop sync, loopt alles goed, alle 15MB wordt gekopieerd.

Rsync loopt over een SSH verbinding, het commando:
rsync --rsync-path="sudo rsync" -e "ssh -i /root/.ssh/backup" -avzh --delete --stats /etc kris@192.168.1.3:/home/kris/backup/laptopkris
Ik hoop dat iemand raad weet, want sinds gisteren middag houd dit raadsel me serieus bezig :)

Alvast bedankt!
Kris
« Laatst bewerkt op: 2009/06/01, 19:44:55 door Scormen »
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Re: Rsync kopieert niet alles
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/31, 18:29:56 »
Aan de server kant heb ik trouwens ook geprobeerd om de /etc van de laptop over te trekken.
Helaas ook komt ook dan slechts 4.6MB erdoor.
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Re: Rsync kopieert niet alles
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/01, 19:44:44 »
Probleem opgelost dankzij ubuntuforums.org.
Omdat enkel /etc gekopieerd werd, werden de bestanden achter links uiteraard niet mee gekopieerd.

Wanneer ik op de server dan een "du" deed, werd de data van die bestanden achter de links niet meegeteld, omdat die gewoonweg niet mee gekopieerd was.

Ne mens ziet niet wat zo eenvoudig voor zen voeten ligt... Daar moet je dan 3 dagen mee bezig zijn :)
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Offline ivo

  • Lid
Re: [Opgelost] Rsync kopieert niet alles
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/01, 21:47:32 »
Maar je weet nu WEL de reden en wat je kunt doen om het in het vervolg te voorkomen.
Dat is sommige andere besturingssystemn wel eens falikant anders.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.