Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kom niet op internet  (gelezen 2350 keer)

Fighter_nl

  • Gast
Kom niet op internet
« Gepost op: 2007/11/17, 15:52:34 »
Geachte deskundigen. Allereerst, ik ben nieuw hier, heb genoeg ervaring met windows en netwerken, maar kom hier niet uit.
Ik probeer ubuntu uit om te zien of dit een goed alternatief is voor mijn laptop. Deze is onder windows vista (vanuit de fabriek er op gezet natuurlijk) erg traag. Ik ben al erg enthousiast geworden door alles over ubuntu te lezen en te zien. Ook de eerste indrukken op mijn laptop zijn erg goed.

Ik heb ubuntu via Wubi ubuntu geinstalleerd naast win Vista. Het is Ubuntu versie 7.04 (Wubi Ubuntu heeft dit zelfstandig gedownload en geinstalleerd.) Alles gaat goed maar de drivers voor wireless internet en mijn geluidskaart willen niet. Die kan ik van van internet downloaden via ubuntu maar zonder internet gaat dat niet natuurlijk. Ik kom ook niet bedraad op internet. Het gekke is dat ik via een vaste kabel wel de router in kan. Alles instellen en ook de test of internet aanwezig is wordt positief beantwoord. Maar zodra ik firefox open en een webadres wil bezoeken gebeurt er niks. Ik heb ook draadloos geprobeerd. De gegevens ingevoerd (static IP) zoals die ook onder vista ingesteld staan. Ook hier geen resultaat. Het gekke is dat ubuntu wel alle draadloze verbindingen in de omgeving ziet. Maar met die van mij verbinden lukt niet.

Ik kom eigenlijk tot de conclusie dat alles voor internet het wel doet maar dat er nog 1 instelling is die de weg naar internet blokkerd. Aangezien jullie reeds meer ervaring met ubuntu hebben (zo gelezen hier op dit forum) zal er ongetwijfeld iemand zijn die weet wat te doen.
Ik heb middels met de zoek functie alle topics langsgelopen en de adviesen daar opgevolgd. Zo ook het installeren van ndiswrapper. Die in een map uitgepakt. Maar dan..... Linux werkt toch ff anders als windows, dus ndiswrapper installeren is voor mij nu een raadsel hoe dit te doen. Documentatie ook gelezen als ook de help functie. Daar wordt aangegeven de terminal te gebruiken en daar commando's in te typen. Ook dit gedaan maar tot dusver geen resultaten.

Wie weet wat te doen.

Alvast hartelijk dank dat jullie mij verhaal wilden lezen en indien je antwoord weet ook daar dank voor.

Groet

Wim.

fazerwilly

  • Gast
Kom niet op internet
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/17, 15:58:26 »
Hoi Fighter ben zelf twee dagen met linux op live basis bezig, kon eerst ook niet op internet maar kwam door veel proberen erachter dat het ging door rechts boven in het scherm met de linker muisknop te klikken op de twee beeldschermen en dan te kiezen voor verbinding met ander net werk en daar alles in vullen en op connect klikken en toen deed hij het bij mij.
Als je nu via systeem kijkt bij netwerk dan staat bij mij niks aangevinkt en alles in roaming mode maar het werkt.
Proberen kan geen kwaad
succes

Fighter_nl

  • Gast
Kom niet op internet
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/17, 16:42:19 »
Oke kan het proberen. Ik heb al zoveel geprobeerd dat ik dit mss ook gedaan heb, maar ik ga kijken.
Ik geef wel door of het gelukt is.

Wim

Fighter_nl

  • Gast
Kom niet op internet
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/17, 17:53:40 »
Oke Roaming weer aangezet en beschikbaar netwerk (die van mij) geselecteerd. Webcode ingegeven en venster gesloten.

Ik zie nu boven aan geen twee computerschermen meer maar 5 ongelijke balkjes die blauw gekleurd zijn en aangeeft 100% contact met mijn netwerk. So far so good. Alleen. Geen verbinding met internet. Ikn heb een thuis netwerk waar elke PC (3 stuks laptop en een XBOX) aanvast zit.  Deze hebben allen een statisch IP adres zodat ik alles goed kan beheren en overzien. IN windows moet ik dat ook zo configureren. Met dat Roaming stel ik geen IP adres in. Als ik dat handmatig doe komen de twee pc schermen boven in weer terug maar geen verbinding met mijn netwerk.

Bij optie 1 heb ik weldegelijk verbinding met mijn netwerk  (dus mijn Wlan werkt wel onder Ubuntu) maar kan niet op internet.

Ik weet ff niet meer wat te doen.

Wim

fazerwilly

  • Gast
Kom niet op internet
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/17, 18:44:50 »
Ok ik heb maar 1 pc.
Deed dit ook van af live cd, dus elke keer schone lei.
Volgens mij kan je als je alles invult bij die beelschermen ook kiezen voor een statische ip, als je daar nu kiest voor een vast ip adres wat gebeurd er dan?
Kan je wel in je router komen?

Fighter_nl

  • Gast
Kom niet op internet
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/17, 18:49:06 »
Bedraad kan ik op die manier in mijn router komen. Dus met de vaste IP en subnetmask en gateway IP
Maar verder dan mijn router gaat het dan ook niet. Dus het stopt bij de router. Alle andere PC (windows) gaan wel via router door. Dus deze is (voor Windows) goed geconfigureerd.

Wim

fazerwilly

  • Gast
Kom niet op internet
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/17, 18:51:42 »
Hier stop ik, nu weet ik het ook niet meer. ben ook maar net begonnen.
Succes.

Fighter_nl

  • Gast
Kom niet op internet
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/17, 20:43:09 »
Heb het nu zover dat ik ook draadloos mijn router binnen kan. Hoe weet ik niet maar dat ging ineens. Nu ben ik verder aan het kijken, overal lezen e.d. maar ik kom nu niet meer verder. Ik kom niet op internet.
Heb alle instellingen van ubuntu en van mijn router zeker 4x lang gelopen om verschillen uit te sluiten. Er zijn geen verschillen.

Wat nu?? :(

Wim

Offline Dirk Tas

  • Lid
Kom niet op internet
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/17, 21:34:45 »
Citaat van: Fighter_nl
Heb het nu zover dat ik ook draadloos mijn router binnen kan. Hoe weet ik niet maar dat ging ineens. Nu ben ik verder aan het kijken, overal lezen e.d. maar ik kom nu niet meer verder. Ik kom niet op internet.
Heb alle instellingen van ubuntu en van mijn router zeker 4x lang gelopen om verschillen uit te sluiten. Er zijn geen verschillen.

Wat nu?? :(

Wim
Je kunt niet surfen met firefox naar bijvoorbeeld www.google.be, kun je eens proberen te pingen ?
ping www.google.be, als dat niet lukt probeer eens ping 66.249.91.99
Als het laatste werkt en het eerste niet dan is er iets met je dns.

Om te pingen ga je naar toepassingen -> hulpmiddelen -> terminal venster


Mvg.
Dirk
Ubuntu User #14670

Fighter_nl

  • Gast
Kom niet op internet
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/17, 23:15:57 »
ping geeft aan "unknown" Of te wel hij kan niet pingen.....
Op beide onderdelen.

Wim

Offline Dirk Tas

  • Lid
Kom niet op internet
« Reactie #10 Gepost op: 2007/11/18, 19:41:54 »
Citaat van: Fighter_nl
ping geeft aan "unknown" Of te wel hij kan niet pingen.....
Op beide onderdelen.

Wim
maar je kunt wel pingen naar je router dan ?
Ubuntu User #14670

Fighter_nl

  • Gast
Kom niet op internet
« Reactie #11 Gepost op: 2007/11/19, 19:31:51 »
Ja ik kan pingen naar de router en ik kan ook mijn router in draadloos. Dus mijn WLAN in mijn laptop werkt dus wel op Ubuntu. Dat is juist het gekke aan het verhaal. Via windows kan ik dat ook en kan ik door naar internet. Via ubuntu kan ik wel in mijn router maar niet naar internet.

Wim