Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Duplicty backuppen meerdere directories  (gelezen 319 keer)

Offline qwyrp

  • Lid
Duplicty backuppen meerdere directories
« Gepost op: 2015/05/13, 14:14:07 »
Ik wil een backup mbv Duplicity maken en op basis van 1 directory (BACKUP) gebruik ik het volgende en dat gaat goed:
PASSPHRASE="@#@#@" duplicity --encrypt-key @#@# BACKUP sftp://account-1111@sftp.hidrive.strato.com//users/account-1234/backup_gpg

maar nu wil ik de volgende mappen ook backuppen: BACKUP/  Belastingdienst/ KLANTEN/ Mijn_Licenties/ Mijn_Belasting/
Maar wat ik ook probeer dat gaat niet goed

Een voorbeeld wat niet lukt:
PASSPHRASE="@#@#@" duplicity --encrypt-key @#@#--include /BACKUP --include /Word sftp://account-1111@sftp.hidrive.strato.com//users/account-1234/backup_gpg
Command line error: Expected 2 args, got 1

Weet iemand hoe ik meerdere directories kan backupen mbv Duplicity?

Ubuntu Server 14.04.1 - 64 @ I3-2300

Re: Duplicty backuppen meerdere directories
« Reactie #1 Gepost op: 2015/05/14, 19:51:49 »
Ik gebruik zelf geen duplicity maar volgens de manpage (en dan het stuk FILE SELECTION) zou je met de optie --include-filelist kunnen werken. Deze optie verwacht dat er een tekstbestand is waarbij elke regel een include-patroon bevat. Dus je zou bijvoorbeeld een bestandje kunnen hebben met de regels
/BACKUP
/Word
Stel dat dit bestand mijn_includes.txt heet dan zou je
--include-filelist mijn_includes.txt
in je commando kunnen stoppen.


Offline vanadium

  • Lid
Re: Duplicty backuppen meerdere directories
« Reactie #2 Gepost op: 2015/05/15, 11:46:32 »
Andere mogelijkheid: je geeft de hoger gelegen directory op (waarin zich de dirs bevinden die je wil backuppen), maar je voegt  --include opties toe voor elk van de directories die je wil meenemen in de backup.

Derde mogelijkheid: gebruik verschillende commando's voor de verschillende directories.

Offline qwyrp

  • Lid
Re: Duplicty backuppen meerdere directories
« Reactie #3 Gepost op: 2015/05/15, 11:48:39 »
@erik1984 jouw oplossing werk perfect en door mij helemaal overheen gelezen :-[
Ubuntu Server 14.04.1 - 64 @ I3-2300