Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wel internet, geen browsing.  (gelezen 1110 keer)

Quatroking

  • Gast
Wel internet, geen browsing.
« Gepost op: 2008/03/12, 23:37:04 »
Ik heb sinds een pc staan waarbij ik wel internet kan krijgen, maar firefox/konqueror stoppen telkens met het laden van pagina's zonder dat aan te geven. Zo laad hij bijv. mijn homepage maar half en kan ik niet verder op de site, en dat dan bij elke site. ik kan slechts 1 pagina laden, soms 2 of 3, en daarna laad hij de website gewoon niet meer en moet ik een restart doen van de pc om verder te gaan. De instellingen van internet lijken ok, en ik heb geen flauw idee wat er nou mis is. Andere programma's die internet gebruiken (XMMS internetradio, Ktorrent, adept) doen het gewoon nog prima. ik gebruik geen firewall.


weet iemand wat er mis zou kunnen zijn?

Offline tabasco

  • Lid
Wel internet, geen browsing.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/13, 02:03:39 »
"Ik heb sinds een pc staan"
wat bedoel je hiermee, misschien is het handiger als je uitlegt hoe lang dit systeem wel/niet functioneert en sinds wanneer deze problemen zijn ontstaan. Welke hardware en welk besturingssysteem gebruik je? Waarschijnlijk kost het jou minder tijd om de pc opnieuw te installeren dan mij dit antwoord te laten typen in het forum... :)

Quatroking

  • Gast
Wel internet, geen browsing.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/13, 18:56:54 »
foutje in de spelling door irritant keyboard. er moet staan "ik heb sinds een week een pc staan"

Het is een 3.4GHZ 64-bits AMD CPU, 1GB geheugen van Kingston, en 10/100Mbit LAN kaart. Ik gebruik er Kubuntu 7.10 64-bit edition en freeDOS op.

Offline tabasco

  • Lid
Wel internet, geen browsing.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/13, 19:20:17 »
Iets met je proxy instellingen wellicht?
Is het een volledig nieuwe 'schone' installatie of 'vervuild'?
Heb je met bijvoorbeeld de live-cd dezelfde problemen?

Quatroking

  • Gast
Wel internet, geen browsing.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/13, 20:13:03 »
Ik gebruik geen proxy.
vrijwel schone installatie, staan alleen kde4 en wat programma's op. (xmms, mp3 packs, comix, ect.)
Met de LiveCD kan ik gewoon browsen.


ik heb nu eens zitten denken, kan het misschien komen omdat ik een 64bit versie gebruik?

Offline ruujan

  • Lid
Wel internet, geen browsing.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/13, 21:38:08 »
Gebruik je Konqueror of Firefox?

Quatroking

  • Gast
Wel internet, geen browsing.
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/13, 21:43:19 »
bij beide kwam het probleem voor.

Ik heb net .mozilla uit m'n home verwijderd, waardoor alle instellingen zijn vernietigt. driemaal raden? alles werkt weer.

Offline tabasco

  • Lid
Wel internet, geen browsing.
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/14, 05:00:40 »
hoera!